شروع ویژه برنامه های هفته وحدت در پاکستان

به گزارش مجله خزرکوه، همزمان با شروع هفته وحدت کوچه و خیابان های پاکستان سبز پوش شده و مردم با پوشیدن لباس های سفید به استقبال جشن میلاد النبی ص رفتند.

شروع ویژه برنامه های هفته وحدت در پاکستان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از داون نیوز، همزمان با فرارسیدن سالروز میلاد پیغامبر گرامی اسلام ص به روایت اهل سنت ویژه برنامه های هفته وحدت در سراسر پاکستان شروع شد.

مردم که از مدت ها قبل خود را برای برگزاری این روز آماده نموده اند با به راه انداختن کاروان های شادی و تقسیم شیرینی و شربت در خیابان ها روز میلاد پیغامبر گرامی اسلامص را جشن می گیرند.

مسلمانان پاکستانی کوشش می نمایند در این روز لباس های نو به تن نمایند و در حالی که بر پیغامبر خداص صلوات می فرستند دیگران را نیز در شادی خود شریک نمایند.

مراسم رسمی هفته وحدت در پاکستان با شلیک توپ در شهر اسلام آباد شروع شد و در مساجد تمام کشور نیز محافل جشن و شادمانی برقرار است.

همزمان با فرا رسیدن این هفته فرخنده عارف علوی رئیس جمهور پاکستان و عمران خان نخست وزیر این کشور در پیغامهایی جداگانه هفته وحدت را نماد اتحاد دنیای اسلام خواندند.

عمران خان در پیغام خود خاطرنشان کرد: سیره رسول خداص باید الگویی برای تمام جوامع اسلامی باشد تا خود را از بند ظلم رها نمایند.

وی از علمای مذاهب مختلف خواست با کنار گذاشتن اختلافات و تشویق طرفدارانشان به اتحاد در آبادانی کشور شریک شوند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 84

به "شروع ویژه برنامه های هفته وحدت در پاکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع ویژه برنامه های هفته وحدت در پاکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید