احضار بولتون به کنگره برای ترامپ گران تمام می گردد

به گزارش مجله خزرکوه، خبرنگاران آنلاین:یک تحلیلگر آمریکایی احضار جان بولتون و دیگر مقام های پیشین و کنونی دولت آمریکا را برای ارائه شهادت در تحقیقات استیضاح رئیس جمهور این کشور، تهدیدی جدی برای دونالد ترامپ دانست و گفت بولتون می تواند بیش از هر شاهد دیگری صندلی رئیس جمهور آمریکا را به خطر اندازد.

احضار بولتون به کنگره برای ترامپ گران تمام می گردد

مایلز هانیگ شنبه 11 آبان در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا درباره سمت و سوی تحقیقات کنگره آمریکا درباره فشار ترامپ به اوکراین برای تحقیقات علیه رقیب انتخاباتی خود، اضافه نمود: این روند روز به روز تهدیدی بزرگ تر علیه ترامپ می گردد و حتی بسیاری از جمهوری خواهان از زیر سوال بردن شواهد مطرح شده علیه ترامپ خودداری و تنها به انتقاد از روند استیضاح بسنده نموده اند.

احتمال انتقام گیری بولتون

هانیگ که نامزد حزب سبز در انتخابات سال 2016 کنگره آمریکا از مریلند بود، درباره احضار جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی سابق آمریکا و احتمال ادای شهادت او در مجلس نمایندگان گفت: دیپلمات ها و کارمندان دولت که مجبور به ادای شهادت شده اند، ناگزیر به اجرای آن هستند.

او اضافه نمود: آنها می دانند که دروغ گفتن در برابر کنگره یک جرم بسیار جدی است و نمی خواهند دچار پیامدهای آن شوند که می تواند همچون از دست دادن حقوق بازنشستگی پس از بازنشستگی باشد. از این رو، شهادت آنها برای ترامپ و روایت های مختلف او از آنچه اتفاق افتاده، بسیار بد بوده است.

این تحلیلگر مسایل سیاسی آمریکا ادامه داد: با این حال، مقام های سیاسی که از دولت ترامپ رانده شده یا استعفا داده اند، آماده نوعی تسویه حساب هستند و نمی خواهند چیزی را پنهان نمایند.

هانیگ توضیح داد: جان بولتون در این دسته دوم است. او جنگ طلب ترین چهره در میان دو حزب است و شهادت او می تواند بیشترین ضربه را به ترامپ بزند. به ویژه به یاد داشته باشید که بولتون سیاست ترامپ درباره اوکراین را به معامله مواد مخدر تشبیه نموده است.

گلوله برفی در پی ترامپ

ایرنا پرسید دموکرات ها برای برکنار کردن ترامپ از کاخ سفید به آرای دو سوم مجلس سنا نیاز دارند که در اختیار جمهوری خواهان است. احتمال چرخش سناتورهای جمهوری خواه علیه ترامپ و رای آنها به برکناری او تا چه اندازه خواهد بود؟

این فعال سیاسی پاسخ داد: تنها راهی که جمهوری خواهان سنا را به سوی برکناری ترامپ می برد این خواهد بود که پایگاه سیاسی ایالتی آنها خواهان این کار بگردد. در واقع رهبری و شجاعت، ویژگی شخصیتی و عملکرد فردی آنها درباره استیضاح نیست.

هانیگ تاکید نمود: آنچه ما اکنون می بینیم، گلوله برفی است که روز به روز با افشای شواهد علیه ترامپ، در حال بزرگ شدن است. با این که تیم او به این روند تحقیقات اعتراض می نمایند اما درباره شواهد، سکوت نموده اند. با وجود اعتراض های جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان، آنها شور و حرارتی نشان نمی دهند.

او ادامه داد: هنگامی که زمان رأی گیری واقعی برای برکناری ترامپ در مجلس سنا فرا برسد، همه چیز به این بستگی خواهد داشت که رای دهندگان در حوزه های انتخاباتی سناتورها چه احساس و نظری داشته باشند.

این تحلیلگر سیاسی گفت: بعضی از جمهوری خواهان، به ویژه آنهایی که در انتخابات سنای سال 2020 شرکت نمی نمایند، می توانند در خصوص حقایق و شواهد با خیال آسوده و بی طرفانه رأی دهند و از رای دادن بر اساس مصلحت سیاسی پرهیز نمایند.

وضعیت شنماینده دموکرات ها

عضو سابق حزب سبز آمریکا در عین حال گفت روند پر سر و صدای استیضاح، شنمایندگی وضعیت داخلی حزب دموکرات و اختلاف میان سران این حزب بر سر نامزد دموکرات انتخابات 2020 را پنهان نمی نماید.

هانیگ توضیح داد: رای دهندگان آمریکایی با این که لزوما از ترامپ فاصله نگرفته اند، ولی نظرسنجی ها حمایت بیشتری را در میان آنها از استیضاح و عزل وی نشان می دهد. این به طور منطقی نشان می دهد که شانس پیروزی ترامپ در سال 2020 کم شده است.

او اضافه نمود: با این حال اگر دموکرات ها سیاست های سابق را ادامه دهند، شکست انتخابات گذشته را تکرار خواهند کرد. مردم خواهان تغییر هستند و این مجموعه کاندیداها باید کوشش نمایند که خود را با آن همراه نمایند.

این تحلیلگر سیاسی با اشاره به کوشش شرکت های بزرگ و رسانه های بزرگ آمریکایی برای حذف دموکرات های مستقل و ضدجنگ گفت: سی ان ان از کاملا هریس حمایت می نماید که محبوبیت زیادی ندارد اما این رسانه، مواضع ضد جنگ تولسی گابارد را نپذیرفته و از پوشش او خودداری می نماید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 62

به "احضار بولتون به کنگره برای ترامپ گران تمام می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احضار بولتون به کنگره برای ترامپ گران تمام می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید