اعلام آمادگی شبه نظامیان کُرد برای پیوستن به ارتش سوریه

به گزارش مجله خزرکوه، گروه نیروهای دموکراتیک سوریه که بخش اعظم آن را شبه نظامیان کُرد تشکیل می دهند از آمادگی خود برای پیوستن به ارتش سوریه اطلاع داد.

اعلام آمادگی شبه نظامیان کُرد برای پیوستن به ارتش سوریه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، گروه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه(که بخش اعظم آنها را شبه نظامیان کُرد تشکیل می دهد) روز پنجشنبه آمادگی خود را برای پیوستن به ارتش سوریه پس از ایجاد یک راه چاره سیاسی برای بحران این کشور خاطرنشان کرد.

خبرگزاری نووستی روسیه به نقل از مصطفی بالی، رئیس مرکز اطلاع رسانی نیروهای دموکراتیک سوریه گفت: ما در نیروهای دموکراتیک سوریه معتقدیم که احتیاج به یک راه چاره سیاسی وجود دارد که به وسیله آن مردم سوریه و همه اعضای آن بتوانند با یکدیگر آشتی نمایند. پس از آن ما برای پذیرش همه تصمیمات موجود آماده ایم .

بالی همچنین گفت که نیروهای کُرد تا عمق 32 کیلومتری(20مایلی) از مرز ترکیه عقب نشینی کردند.

این مقام نیروهای دموکراتیک سوریه ادامه داد: روسیه باید از همه نفوذش برای حل بحران سوریه استفاده کند. ما به یک راه چاره سیاسی برای آشتی در کشور احتیاج داریم.

ریاض درار رئیس مشترک شورای دموکراتیک سوریه (شاخه سیاسی نیروهای دموکراتیک سوریه که بخش اعظم آنها را شبه نظامیان کُرد تشکیل می دهد) در گفت وگو با روزنامه الاخبار لبنان تاکید نمود: تفاهمی که برای ورود ارتش سوریه (به مناطق تحت کنترل کُردها) صورت گرفت در راستای نقش مطلوب نیروهای مسلح سوریه در حفاظت از حاکمیت و مرزهای این کشور است و نیروهای دموکراتیک سوریه در نهایت بخشی از ارتش ملی سوریه خواهند بود.

ترکیه در بیست و پنجم مهرماه برای عقب راندن شبه نظامیان کُرد سوریه از مناطق مرزی الرقه والحسکه سوریه و ایجاد به اصطلاح منطقه امن در این مناطق، عملیات نظامی موسوم به چشمه صلح را در شمال سوریه شروع کرد.

پس از گذشت یک هفته از شروع حملات و اقدام آمریکا در خالی کردن پشت متحدان کُرد خود با خارج شدن نظامیان آمریکایی از پایگاه هایشان در شمال سوریه به سمت عراق که برای کُردها گران تمام شد، توافق آتش بسی میان ترکیه و آمریکا به توقف موقت درگیری ها منجر شد.

دولت ترکیه روز سه شنبه در آستانه تمام شدن مهلت پنج روزه آتش بس ترکیه با کُردها در مناطق شمال شرقی رودخانه فرات، توافق دیگری با دولت روسیه جهت خاتمه دادن به عملیات نظامی اطلاع داد.

بر اساس این توافق 10 بندی، دو طرف بر تعهدشان برای حفظ تمامیت ارضی سوریه و محافظت از امنیت ترکیه تأکید کردند و طبق این توافق وضعیت فعلی ایجاد شده در منطقه عملیات که تل أبیض و رأس العین تا عمق 32 کیلومتری را تحت پوشش قرار می دهد، حفظ خواهد شد.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 38

به "اعلام آمادگی شبه نظامیان کُرد برای پیوستن به ارتش سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام آمادگی شبه نظامیان کُرد برای پیوستن به ارتش سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید