افت 5 میلیارد دلاری واردات کالاهای چینی به کشور

به گزارش مجله خزرکوه، صادرات چین به ایران در 10 ماهه نخست امسال میلادی نسبت به مدت مشابه سال قبل 26 درصد برابر با 5.2 میلیارد دلار کاهش یافت.

افت 5 میلیارد دلاری واردات کالاهای چینی به کشور

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش خبرنگار مالی خبرنگاران، گمرک چین اظهار داشت مبادلات تجاری ایران و چین در 10 ماه نخست امسال میلادی با کاهش قابل توجه 34 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل روبرو شده است.

مبادلات ایران و چین در ماه های ژانویه تا اکتبر سال 2014 بالغ بر 43.5 میلیارد دلار گزارش شده بود اما این رقم در مدت مشابه امسال با کاهش 14.7 میلیارد دلاری به 28.8 میلیارد دلار رسیده است.

به خلاف سالهای گذشته که همیشه تراز تجاری دو کشور به نفع ایران بوده است در 10 ماه نخست امسال تراز تجاری ایران با این کشور منفی شده است. صادرات چین به ایران در این دوره 1.2 میلیارد دلار از میزان واردات این کشور از ایران بیشتر بوده است.

واردات چین از ایران در 10 ماه نخست امسال میلادی به 13.8 میلیارد دلار رسیده که این رقم با افت 41 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل روبرو شده است. چین در ماه های ژانویه تا اکتبر 2014 بالغ بر 23.3 میلیارد دلار کالا از ایران وارد نموده بود.

بر این اساس واردات چین از ایران در 10 ماه نخست امسال با افت 9.5 میلیارد دلاری نسبت به مدت مشابه سال قبل روبرو شده است. نفت کالای عمده وارداتی چین از ایران است.

صادرات چین به ایران نیز در ماه های ژانویه تا اکتبر امسال کاهش 26 درصدی داشته و به 15 میلیارد دلار رسیده است. چین در مدت مشابه سال قبل 20.2 میلیارد دلار کالا به ایران صادر نموده بود که بدین ترتیب در مدت مشابه امسال 5.2 میلیارد دلار کالای چینی کمتر به ایران صادر شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 200

به "افت 5 میلیارد دلاری واردات کالاهای چینی به کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افت 5 میلیارد دلاری واردات کالاهای چینی به کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید