افزایش شمار کشته ها و زخمی های درگیری در سودان

به گزارش مجله خزرکوه، یک مسئول وزارت بهداشت سودان از مرگ 7 نفر و زخمی شدن 140 تن دیگر در اعتراضات روز دوشنبه غیرنظامیان به وقوع کودتای نظامی در این کشور اطلاع داد.

افزایش شمار کشته ها و زخمی های درگیری در سودان

به نقل از الجزیره، در درگیری های دیروز سودان در جریان اعتراضات مخالفان کودتای نظامی، 7 نفر کشته شدند.

یک منبع مسئول وابسته به وزارت بهداشت سودان خاطرنشان کرد که در جریان اولین روز اعتراضات پس از وقوع کودتای نظامی، 7 نفر کشته و بیش از 140 نفر زخمی شدند.

این افراد در جریان شرکت در تظاهرات علیه تصمیمات ارتش مبنی بر انحلال شورای حاکمیت انتقالی و شورای وزیران، اعلام شرایط فوق العاده در کشور و برکناری استانداران مجروح شدند.

دفتر عبدالله حمدوک نخست وزیر سودان خاطرنشان کرد که او و همسرش سحرگاه دوشنبه در محل اقامتشان در خارطوم ربوده شده و به وسیله نیروهای نظامی به مقصد نامعلومی منتقل شده اند.

به گزارش رسانه ها، نیروهای نظامی 4 وزیر و یکی از اعضای غیرنظامی شورای حاکمیت را دستگیر کردند.

عمر البشیر از سال 1989 (1378) بر سودان حاکمیت داشت که پس از برپایی تظاهرات در خارطوم و تعدادی از استان های این کشور در اعتراض به گرانی و اوضاع بد معیشتی این کشور در 11 آوریل 2019 از قدرت برکنار شد و یک دولت انتقالی قدرت را در این کشور در دست گرفت که ریاست دولت موقت آن بر عهده عبدالله حمدوک است.

دولت انتقالی سودان اوت 2019 میلادی شروع به کار کرد و قرار بود مدت زمان انتقال قدرت از نظامیان به غیرنظامیان 39 ماهه باشد و در این مدت نیز قدرت میان ارتش و ائتلاف الحریة و التغییر تقسیم گردد.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 3 آذر 1400 بروزرسانی: 3 آذر 1400 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1415

به "افزایش شمار کشته ها و زخمی های درگیری در سودان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش شمار کشته ها و زخمی های درگیری در سودان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید