انتقاد نمایندگان دموکرات آمریکا از سیاست تجاری ترامپ

به گزارش مجله خزرکوه، خبرنگاران : دبیر کمیته امکانات اقتصادی مجلس نمایندگان آمریکا شب گذشته نسبت به سیاست های تجاری ترامپ در قبال رویکردهای بلندپروازانه چین به شدت انتقاد کرد و خواهان بازنگری در سیاست های آمریکا شد.

انتقاد نمایندگان دموکرات آمریکا از سیاست تجاری ترامپ

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، رویترز اعلام نمود، ریچارد نیل، دبیر کمیته امکانات اقتصادی مجلس نمایندگان آمریکا، به شدت نسبت به انفعال دولت ترامپ در قبال سیاست های بلندپروازانه تجاری چین انتقاد نموده و خواهان آن شد که دولت آینده این کشور تحت ریاست جمهوری جو بایدن دمکرات بسته ای از برنامه ها و سرمایه گذاری ها را برای مقابله با چین تهیه کند.

وی واکنش های دولت ترامپ در برابر چین را ناکافی دانسته و خواهان بازنگری در سیاست های تجاری آمریکا شده است.

نیل همچنین از دولت بایدن خواست تا همکاری با شرکای اروپایی را تقویت کند.

دبیر این کمیته نمایندگان مجلس آمریکا گفته که به جای آنکه بایدن آن گونه که وعده داده، مذاکرات تجاری را متوقف کند و روی موضوعات داخلی متمرکز گردد، رئیس جمهور بعدی آمریکا باید با طرف های اروپایی گفت وگو نموده و به یک توافق تجاری گسترده با آنها برسد.

اخیراً بایدن اعلام نموده که میخواهد، کاترین تای، وکیل ارشد تجاری کمیته امکانات اقتصادی مجلس نمایندگان آمریکا را به سمت مذاکره کننده ارشد آمریکا منصوب کند.

نیل در سخنان خود گفت که یک توافق تجاری بین آمریکا و اتحادیه اروپا به افزایش توان ما برای کنترل سیاست های چین که در حال تهدید دیگر کشورهای دنیا است، یاری کند.

این نماینده مجلس آمریکا مدعی شده که پیش بینی ها حاکی از آن بوده که چین در سال 2024 آمریکا را پشت سر گذاشته و به اقتصاد برتر دنیا تبدیل خواهد شد.

وی اضافه نمود: سیاست ترامپ در اعمال تعرفه به اصل موضوع نپرداخته و تأثیر کمی در تغییر رفتار چین داشته است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 29 دی 1399 بروزرسانی: 29 دی 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 926

به "انتقاد نمایندگان دموکرات آمریکا از سیاست تجاری ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد نمایندگان دموکرات آمریکا از سیاست تجاری ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید