اگر چمران مشاور قالیباف نیست، چرا رئیس مجلس علنا او را مشاور خود معرفی کرد؟

به گزارش مجله خزرکوه، خبرنگاران : چندی پیش نوشتیم مهدی چمران، رییس و عضو اصولگرای ادوار شوراهای اسلامی تهران به عنوان مشاور قالیباف در امور شوراهای شهر و روستا منصوب شده است.

اگر چمران مشاور قالیباف نیست، چرا رئیس مجلس علنا او را مشاور خود معرفی کرد؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از روزنامه اعتماد، روز گذشته مهدی چمران گفته است: من در هیچ مقام رسمی تحت عنوان مشاور منصوب نشده ام، شاید گاهی به بعضی نمایندگان به خصوص رییس مجلس مشاوره هایی بدهم، اما این مقام رسمی نیست. این چهره سیاسی اصولگرا همچنین یادآور شد: حتی مشورت هایی که من به نمایندگان می دهم، موضوع جدیدی نیست. بنده به کمیسیون شوراها نیز دایم هدایت و مشورت می دهم. هیچ گاه در قالب حکم رسمی یا مقامی انتصابی به عنوان مشاور برای رییس مجلس ظاهر نشدم و از قبل از ریاست او هم، هدایت هایی به قالیباف می دادم.

چمران اما از این هم فراتر رفت و حتی گفت: من به رییس جمهوری و وزرا هم مشاوره می دهم. این اظهارات اما اگرچه ظاهرا در رد خبر فعالیت او در مقام مشاور قالیباف بود، اما در عمل بدان معناست که چمران این موضوع و فعالیتش در قامت مشاور رییس مجلس را تایید نموده است. هر چند در عین حال تاکید نموده که این مقام به صورت رسمی به او عطا نشده، بلکه چمران به صورت غیررسمی به قالیباف مشاوره می دهد.

با این همه اما پرسش آن است که اگر چنین باشد، چرا چمران در نشستی که روز شنبه در ساختمان مجلس برگزار گردید، حضور یافته و رییس مجلس از او به عنوان مشاور خود در امور شوراهای شهر و روستا نام برده است. پاسخ به این پرسش بر عهده چمران است و حامیان رییس مجلس، اما آنچه از اظهارات چمران پیداست، در مرحله اول آن است که خبر روزنامه اعتماد برخلاف ادعای بعضی رسانه های اصولگرا کذب و شایعه نبوده و در مرحله دوم، قالیباف و یارانش برنامه های دور و درازی برای شوراهای اسلامی شهر و روستا در ذهن می پرورانند. برنامه هایی که چمران نیز کوشش می نماید در جریان آن سهمی قابل توجه برای خود دست و پا کند تا اصولگرایان در انتخابات خردادماه 1400 نه تنها کرسی ریاست جمهوری را پس بگیرند، بلکه بار دیگر مجلس های شهری را تحت سیطره خود درآورند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 18 بهمن 1399 بروزرسانی: 18 بهمن 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 968

به "اگر چمران مشاور قالیباف نیست، چرا رئیس مجلس علنا او را مشاور خود معرفی کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر چمران مشاور قالیباف نیست، چرا رئیس مجلس علنا او را مشاور خود معرفی کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید