بایدن هیچ عجله ای برای بازنگری سیاست ترامپ در قبال ونزوئلا ندارد

به گزارش مجله خزرکوه، مقام های ارشد دولت آمریکا بر این باورند که جو بایدن فعلا عجله ای برای تغییر و بازنگری سیاست دولت ترامپ در قبال ونزوئلا ندارد.

بایدن هیچ عجله ای برای بازنگری سیاست ترامپ در قبال ونزوئلا ندارد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، در حالی که دولت ترامپ کارزار فشار حداکثری را علیه ونزوئلا به راه انداخته تا دولت نیکولاس مادورو رئیس جمهور این کشور را مجبور به کناره گیری از قدرت کند، مقام های دولت جدید آمریکا نیز اعلام کردند جو بایدن رئیس جمهور فعلی عجله ای برای تغییر سیاست ترامپ در قبال کاراکاس ندارد.

بر اساس این گزارش، مقام های دولت بایدن تاکید کرده اند که هیچ نشانه ای وجود ندارد که رئیس جمهور فعلی آمریکا قصد لغو فوری تحریم های سختگیرانه اعمال شده توسط دولت ترامپ را داشته باشد.

بیل براون فیلد سفیر آمریکا در ونزوئلا در دولت بوش در این باره گفت: هیچ دولت جدیدی در آمریکا به قدرت نمی رسد تا سیاست های دولت قبلی را به سرعت تغییر دهد. ما باید همه سیاست های دولت قبلی را ادامه دهیم. دولت بایدن نیز در خصوص این قانون مستثنی نیست. آنها هیچ عجله ای برای اتخاذ تصمیمات مهم و بزرگ ندارند.

دولت بایدن اعلام کرده است که همچنان خوان گوایدو رهبر مخالفان ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور به رسمیت می شناسد. ده ها کشور غربی به رهبری آمریکا از ادعای گوایدو پس از انتخابات ریاست جمهوری 2018 حمایت کرده و مادورو را به عنوان رئیس جمهور مشروع و قانونی ونزوئلا به رسمیت نمی شناسند.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پیش از این در بیانیه ای گفت: ما هیچ عجله ای برای لغو تحریم ها نداریم. اگر نظام ونزوئلا اقدامات و تدابیر اعتمادساز را انجام دهد که نشان دهد آنها آماده و مایل به مشارکت در مذاکرات واقعی با مخالفان هستند... اگر آنها آماده اتخاذ گام های جدی باشند، ما کاهش بخشی از تحریم ها را مدنظر قرار خواهیم داد.

دولت ونزوئلا بارها اعلام کرده است که تحریم های آمریکا عامل اصلی مسائل مالی این کشور است. آمریکا نخستین بار در سال 2015 میلادی تحریم هایی را علیه مقام های دولتی ونزوئلا اعمال کرد و در سال 2017 نیز محدودیت های مالی را علیه شرکت نفت دولتی ونزوئلا وضع کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1400 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1117

به "بایدن هیچ عجله ای برای بازنگری سیاست ترامپ در قبال ونزوئلا ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن هیچ عجله ای برای بازنگری سیاست ترامپ در قبال ونزوئلا ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید