آنالیز طرح جاماندگان سهام عدالت در مجلس، کمیته امداد مسئول شناسایی و تایید جاماندگان شد

به گزارش مجله خزرکوه، عضو هیئت رئیسه کمیسیون مالی مجلس گفت: بعضی از جاماندگان به دلیل اینکه تحت پوشش هیچ مرکزی قرار ندارند قابل شناسایی نیستند، بنابراین مقرر شد با شناسایی و تایید کمیته امداد به این افراد هم سهام عدالت تعلق بگیرد.

آنالیز طرح جاماندگان سهام عدالت در مجلس، کمیته امداد مسئول شناسایی و تایید جاماندگان شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تسنیم، سید غنی نظری خانقاه در تشریح نشست دیروز کمیسیون مالی مجلس گفت: ایرادات شورای نگهبان نسبت به لایحه مالیات بر ارزش اضافه نموده در این نشست تا ماده 53 مورد آنالیز نهاده شد و مقرر شد درباره یکسری موارد مورد اختلاف مجلس و شورای نگهبان جلسه ای مشترکی برای آنالیز و برطرف تشکیل گردد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون مالی مجلس با بیان اینکه طرح ارائه سهام عدالت به جاماندگان هم در این نشست آنالیز شد، اضافه نمود: بسیاری از افراد مشمول دهک های پایین جامعه پیش از این نتوانستند سهام عدالت را به دلایلی همچون اطلاع رسانی ناکافی و ... دریافت نمایند؛ بنابراین سهام عدالت نباید تبدیل به سهام ناعدالتی گردد.

غنی نظری توضیح داد: پیش بینی ما این است که حدود 20 میلیون نفر جامانده از سهام عدالت هستند اما تنها 10 میلیون نفر از آنها که شامل 6 میلیون نفر کارگر ساختمانی، یک میلیون و 500 هزار نفر کمیته امدادی ها، 200 هزار نفر بهزیستی و ... می شوند، نتوانسته اند سهام عدالت را دریافت نمایند که براساس سازو کار معین شده، به این افراد پرداخت خواهد شد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون مالی مجلس اعلام کرد: بعضی از این جاماندگان به دلیل اینکه تحت پوشش هیچ مرکزی قرار ندارند قابل شناسایی نیستند، بنابراین در کمیسیون مالی مقرر شد با شناسایی و تایید کمیته امداد به این افراد هم سهام عدالت تعلق بگیرد. همچنین در بحث روستانشینان هم با توجه به کد ملی افراد این شناسایی ها انجام خواهد شد.

وی اظهار کرد: دولت خیلی علاقمند به توسعه ارائه سهام عدالت به مردم نیست در صورتی که منابع لازم در اختیار دولت قرار گرفته است و هنوز شرکت هایی هستند که توسط دولت در این حوزه عرضه نشده اند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 15 مهر 1399 بروزرسانی: 15 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 717

به "آنالیز طرح جاماندگان سهام عدالت در مجلس، کمیته امداد مسئول شناسایی و تایید جاماندگان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز طرح جاماندگان سهام عدالت در مجلس، کمیته امداد مسئول شناسایی و تایید جاماندگان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید