تلفات کرونا در برزیل به بیش از 250 هزار نفر رسید

به گزارش مجله خزرکوه، با گذشت یک سال از تایید نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در برزیل، تلفات ناشی از این بحران بهداشت و سلامت در این کشور به بیش از 250 هزار نفر رسیده است.

تلفات کرونا در برزیل به بیش از 250 هزار نفر رسید

با تور برزیل ارزان از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، آمارهای رسمی نشان می دهد تلفات ویروس کرونا در برزیل عظیمترین کشور آمریکای لاتین با گذشت یک سال از این بحران به بیش از 250 هزار نفر رسیده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش افزایش چشمگیر تلفات و تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در برزیل در حالی است که عدم استقبال مردم این کشور از واکسن کرونا نشانگر چالش های عظیم و پیچیده ای است که برای مقابله با این بحران همچنان وجود خواهد داشت.

عملکرد جایر بولسونارو رئیس جمهور پوپولیست راستگرای برزیل در مقابله با شیوع ویروس کرونا نیز با نقدها وسیع و گسترده ای روبرو شده است. رئیس جمهور برزیل با تدابیر قرنطینه ای به شدت مخالفت نموده و گفته است که حاضر نیست واکسن کرونا را دریافت کند.

برزیل دومین آمار بالای تلفات ویروس کرونا در دنیا را پس از آمریکا در اختیار دارد. تا به امروز بیش از 10.3 میلیون نفر در برزیل به این ویروس مبتلا شده اند که این رقم سومین رکورد بالا پس از آمریکا و هند به شمار می رود.

وزارت بهداشت برزیل اعلام نموده است که تا عصر پنجشنبه بیش از 251498 نفر در این کشور بر اثر کرونا جان خود را از دست داده اند. به نظر می رسد شرایط در برزیل روز به روز بدتر می گردد. پیدایش و گسترش گونه های جدیدی از ویروس کرونا موجب وخامت اوضاع شده است.

طی دو هفته گذشته برزیل با بیشترین آمار مرگ و میر روزانه بر اثر ابتلا به ویروس کرونا روبرو شده است. در 5 هفته اخیر تعداد تلفات ناشی از ابتلا به کرونا در برزیل به بیش از 1000 نفر در روز رسیده است.

در حالی که جمعیت برزیل بیش از 210 میلیون نفر است ولی تا به امروز کمتر از 7.5 میلیون نفر در برابر این ویروس واکسینه شده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 اسفند 1399 بروزرسانی: 19 اسفند 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1027

به "تلفات کرونا در برزیل به بیش از 250 هزار نفر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلفات کرونا در برزیل به بیش از 250 هزار نفر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید