تمدید طرح فاصله گذاری اجتماعی در پاکستان با ادامه کرونا

به گزارش مجله خزرکوه، همزمان با هشدار جدی نخست وزیر پاکستان نسبت به افزایش بیماران کرونایی در این کشور طی روزهای آینده، دولت اسلام آباد طرح محدودیت های فاصله گذاری اجتماعی و همچنین تعطیلی شهرها را با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کووید-19 تمدید کرد.

تمدید طرح فاصله گذاری اجتماعی در پاکستان با ادامه کرونا

رسانه های پاکستان روز پنجشنبه گزارش دادند: ششمین نشست بلندپایه کمیته هماهنگی مبارزه با کرونا به ریاست عمران خان نخست وزیر این کشور در اسلام آباد برگزار گردید.

مقام های عالی رتبه دولتی و نظامی پاکستان که اعضای این کمیته هستند طرح تعطیلی ها شهرهای برای مهار کرونا و همچنین محدودیت های فاصله گذاری اجتماعی را برای دوهفته آینده تمدید کردند.

مقامات پاکستانی اعمال محدودیت ها از جمله تعطیلی شهرها را برای مهار کرونا موثر دانسته و تاکید نمودند که اگر طرح فاصله گذاری اجتماعی جدی گرفته نمی شد ممکن بود شمار بیماران کرونایی و یا فوت شدگان بیشتر از آمار فعلی افزایش یابد.

بر همین اساس، ممنوعیت ورود و خروج پروازهای خارجی در پاکستان تا پس فردا برقرار خواهد ماند و پس از آن دولت اسلام آباد اجازه ورود اولین پرواز خارجی را خواهد داد و طرح غربالگری مسافران بازگشتی اجرا خواهد شد.

دولت پاکستان همچنین در نظر دارد از فردا تا 23 فروردین 17 پرواز مسافربری به چند کشور از جمله انگلیس و کانادا برای بازگرداندن حدود 2 هزار نفر اتباع پاکستانی اعزام کند.

وزیر بهداشت پاکستان نیز خاطرنشان کرد: طرح فاصله گذاری اجتماعی تا روز 27 فروردین در سراسر این کشور به قوت خود ادامه خواهد داشت و پس از آن مراحل بعدی برای مهار کرونا آنالیز می گردد.

هشدار عمران خان نسبت به افزایش بیماران کرونایی

نخست وزیر پاکستان که ریاست نشست های مستمر کمیته هماهنگی برای مبارزه کرونا را برعهده دارد، خاطرنشان کرد: اگر مردم تا دو هفته آینده همچنان به طرح فاصله گذاری اجتماعی و قرنطینه داوطلبانه پایبند بمانند میزان مبتلایان به بیماری کرونا بین 20 تا 25 هزار نفر خواهد ماند.

وی هشدار داد که اگر پاکستانی ها احتیاط ننمایند این شرایط به قیمت جان شهروندان تمام شده و بیم آن خواهد رفت که تعداد بیماران کرونایی نیز از 50 هزار نفر فراتر برود که در این شرایط مسائل کشور برای مهار این ویروس دوچندان خواهد شد.

عمران خان تاکید نمود: تنها دولت قادر به جنگ با کرونا نیست بلکه مردم نیز باید در این جهت مسئولان را همراهی نمایند. تعطیلی سراسری کشور قشر ضعیف و کم درآمد را به شدت تحت تاثیر قرار داده است اما اولویت دولت پاکستان تامین نیازهای قشر ضعیف در دوران اعمال فاصله گذاری اجتماعی خواهد بود.

گزارش امروز شبکه های خبری پاکستان حاکی از تشدید محدودیت تردد ترافیک و رفت و آمد مردم در شهرها و سطح معابر است و دولت های ایالتی نیز درصدد هستند تا حضور مردم را تا روزهای آینده به حداقل برسانند.

بیشترین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات پنجاب و سِند در پاکستان ثبت شده و مسئولان این کشور نگران هستند که بی اعتنایی مردم به فاصله گذاری اجتماعی می تواند تعداد موارد ابتلا به این بیماری را افزایش دهد.

رسانه های پاکستان به نقل از منابع رسمی خاطرنشان کردند: شمار مبتلایان به ویروس کووید-19 از مرز 2 هزار 200 نفر عبور نموده و تا به امروز 30 بیمار کرونایی نیز جان خود را از دست داده اند.،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 2 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 477

به "تمدید طرح فاصله گذاری اجتماعی در پاکستان با ادامه کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمدید طرح فاصله گذاری اجتماعی در پاکستان با ادامه کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید