جاسوسی سایبری مالی چین در آمریکا کاهش یافته است

به گزارش مجله خزرکوه، مدیران شرکت های امنیتی و مشاوران دولت آمریکا اعلام کردند که دولت چین ظاهرا به تعهدات سپتامبر گذشته خود مبنی بر توقف حمایت از هک کردن اسرار تجاری شرکت های آمریکایی پایبند بوده است.

جاسوسی سایبری مالی چین در آمریکا کاهش یافته است

با ما همراه باشید و با قیمت تور چین پاییز 99 از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، آمریکا طی ماه های گذشته بارها نسبت به جاسوسی اطلاعات مالی شرکت های بزرگ این کشور توسط هکرهای چینی به دولت پکن شکایت نموده است.

شرکت امنیت شبکه فایر آی آمریکا که شهرت زیادی در زمینه مقابله با هکرهای چینی دارد، در گزارشی بیان کرد که حملات سایبری گروه های چینی علیه شرکتهای آمریکایی طی دو سال گذشته بیش از 90 درصد کاهش داشته است. دستیابی آمریکا و چین به توافق دوجانبه در تابستان گذشته، تاثیر زیادی بر کاهش جاسوسی های سایبری مالی داشته است.

شرکت فایر آی در سال 2013 میلادی یک واحد ویژه ارتش چین را به جاسوسی بزرگ مالی از شرکت های آمریکایی متهم نموده بود.

دادستان های آمریکایی اعلام نموده اند که شرکت های یو اس استیل، آلکوا و وستینگهاوس الکتریک تا به امروز قربانیان حملات سایبری مالی چین بوده اند. کوین ماندیا رئیس شرکت فایر آی آمریکا تاکید نمود: عوامل مختلفی در کاهش حملات سایبری و جاسوسی مالی چین از شرکت های آمریکایی نقش داشته است. تهدید آمریکا برای تحریم مقامها و شرکتهای چینی تاثیر زیادی در این مساله داشته است.

یک مقام ارشد دولت اوباما در این باره گفت: دولت هنوز آماده نیست تا این ادعا را تایید نماید که چین به طور کامل به مفاد توافقنامه سپتامبر گذشته پایبند بوده ولی گزارش جدید شرکت فایر آی را مورد آنالیز قرار می دهد. ما هنوز در حال ارزیابی هستیم.

شرکت فایر آی اضافه نمود: نفوذ هکرهای چینی به شرکتهای آمریکایی همچنان ادامه داشته است و در سال 2016 میلادی حداقل 2 مورد حمله سایبری مشاهده شده است.

شرکت فایر آی بیان کرد: گرچه هکرهای چینی مورد حمایت دولت پکن، سرقت گسترده اطلاعات شرکت های آمریکایی را کاهش داده اند، ولی در عوض جاسوسی از اهداف نظامی و سیاسی در سایر کشورها و مناطق از جمله روسیه، خاورمیانه، ژاپن و کره جنوبی را افزایش داده اند.

منبع: تسنیم
انتشار: 23 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 275

به "جاسوسی سایبری مالی چین در آمریکا کاهش یافته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاسوسی سایبری مالی چین در آمریکا کاهش یافته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید