حمایت سندرز از نامزدی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

به گزارش مجله خزرکوه، سناتور ارشد دموکرات که هفته گذشته از ادامه رقابت های درون حزبی دموکرات ها برای معین نامزد نهایی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انصراف داده بود، رسماً از نامزدی رقیب اصلی خود حمایت کرد.

حمایت سندرز از نامزدی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شبکه خبری سی ان ان، سناتور برنی سندرز کننده ایالت ورمونت در سنای آمریکا کمتر از یک هفته پس از اعلام کناره گیری از ادامه رقابت های درون حزبی دموکرات ها برای تعیین نامزد نهایی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر (آبان)، طی پیامی رسمی حمایت خود را از نامزدی جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا در انتخابات ابراز داشت.

برنی سندرز روز دوشنبه در پیامی که به طور زنده از پایگاه اینترنتی ستاد انتخاباتی جو بایدن پخش شد، گفت: ما به تو [جو بایدن] در کاخ سفید نیاز داریم. جو! من هر کاری که بتوانم انجام خواهم داد تا شاهد این اتفاق باشم.

وی اضافه کرد: امروز من از همه آمریکایی ها می خواهیم، از همه دموکرات ها می خواهم، از همه مستقل ها می خواهم و از بسکمک از جمهوری خواهان می خواهم که در این کارزار انتخاباتی گرد هم بیایند و از نامزدی تو [جو بایدن] که من حامی آن هستم، حمایت کنند.

برنی سندرز که چهارشنبه گذشته انصراف خود را از ادامه رقابت های انتخاباتی گفت، در مراحل اولیه انتخابات درون حزبی دموکرات ها از رقبای خود پیش افتاده بود و به نظر می رسید که شانس مناسبی برای انتخاب شدن به عنوان نامزد نهایی دموکرات ها برای رقابت با دونالد ترامپ در انتخابات ماه نوامبر (آبان) داشته باشد.

اما در ادامه وی در چندین ایالت بزرگ آمریکا در برابر جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا مغلوب گردید و جو بایدن توانست با فاصله ای قابل قبول به شانس اول انتخاب شدن به عنوان نامزد نهایی دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری بدل شود.

البته در این میان کناره گیری چندین نامزد دیگر به نفع جو بایدن تأثیر زیادی در افزایش قابل توجه آرای وی در مقایسه با برنی سندرز داشت و پایان برنی سندرز که از قبل نیز زمزمه هایی مبنی بر کناره گیری اش از انتخابات به منظور تقویت جایگاه نامزد نهایی دموکرات ها در برابر دونالد ترامپ مطرح بود، انصراف خود را از انتخابات گفت.

در پی کناره گیری سندرز از انتخابات، جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا که دیگر عملاً به عنوان نامزد نهایی دموکرات ها برای رقابت با ترامپ در انتخابات ماه نوامبر (آبان) انتخاب شده است، در پیامی توئیتری نوشت: من برنی [سندرز] را خیلی خوب می شناسم. او یک مرد خوب، یک رهبر بزرگ و یکی از قدرتمندترین صداها برای تغییر در کشور ماست. سخت است که بخواهیم کمک های او به نظام سیاسی مان را در یک توئیت بیان کنیم. بنابراین من تلاش نمی کنم که این کار را انجام دهم.

.+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 508

به "حمایت سندرز از نامزدی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت سندرز از نامزدی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید