حملات کره شمالی به آمریکا، بدون بردن نامی از ترامپ

به گزارش مجله خزرکوه، یک سال پس از ملاقات تاریخی رهبر کره شمالی و رئیس جمهور آمریکا، دولت کیم جونگ اون بدون خطاب قراردادن ترامپ، مجدداً به حمله علیه واشنگتن روی آورده است.

حملات کره شمالی به آمریکا، بدون بردن نامی از ترامپ

به گزارش خبرنگاران، روزنامه وال استریت ژورنال نوشته است: در جریان هشت ماهی که میان دو ملاقات رهبران دو کشور در سنگاپور و ویتنام فاصله وجود داشت، وزارت امور خارجه کره شمالی تنها حملات معدودی علیه واشنگتن داشت.

با این حال کره شمالی پس از عدم انعقاد قرارداد هسته ای در اوایل ماه مارس در هانوی، پایتخت ویتنام، حداقل 10 گزارش در تخریب مقامات بلند پایه دولت ترامپ و فعالیت های آن ها، منتشر نموده است. ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در کانون مذاکرات بالا به پایین کره شمالی قرار گرفته است و علی رغم حملات به دولت آمریکا، آقای کیم جونگ اون، رئیس جمهور کره شمالی، علاقمند به حفظ ارتباط با ترامپ است. سه شنبه پیش، ترامپ بیان کرد که نامه ای بسیار شخصی و صمیمی از آقای کیم دریافت نموده است.

در همین حال، وزارت امور خارجه کره شمالی، با ارسال پیغام های خشمگینانه، سعی در ارسال پیغام های متمرکز و رسمی تر از حملات رسانه دولتی این کشور به آمریکا داشته است.

در تعدادی از این حملات رسمی، پس از متهم کردن کره شمالی به نقض قطعنامه منع آزمایش های موشکی سازمان ملل توسط جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا، وزارت امور خارجه کره شمالی وی را یک نقص انسانی خواند. در ماه آوریل، بعد از سخنان مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، که گفت مذاکرات در سطح بالای دو کشور می تواند تا خاتمه سال به نتیجه برسد، کره شمالی وی را یک داستان نویس خیال پرداز مستعد نامید.

همچنین طی این ماه، کره شمالی، دولت آمریکا را درخصوص معاهده سنگاپور جوابگو دانست؛ معاهده ای که طبق آن، هر دو طرف متعهد شدند تا با ایجاد روابط جدید و انهدام تأسیسات هسته ای کره شمالی، آرامش را به شبه جزیره کره بازگردانند. دولت کیم گفته است که انتظار ما حد مشخصی دارد.

مکاتبات بین دو کشور -که شبیه به مزاح هستند تا یک هشدار جدی- نشان دهنده تمایل کره شمالی به مذاکرات بعدی است اما آن ها خواهان چند گزینه -از جمله آزمایشات تسلیحاتی- برای تغییر فرایند مذاکرات به نفع خود هستند. ترجیح مقامات پیونگ یانگ، پایتخت کره شمالی، ارسال پیغام هایی است که آمریکا را تحریک به انجام عملیات نظامی نکند و باعث عصبانیت ترامپ نشود.

به گفته گوردن فلیک، کارشناس امور کره شمالی در مرکز آمریکا و آسیای شهر پرت استرالیا، کره شمالی بیش از تحت فشار بودن، از نادیده گرفته شدن واهمه دارد.

در حالی که رژیم کیم به اظهار خشم خود درخصوص مذاکرات درهم پیچیده با آمریکا می پردازد، از اول ماه مه، هشت پیغام مختلف مخابره نموده است. این شرایط با ثابت نگه داشتن تحریم ها، به ضرر اقتصاد کره شمالی است.

ناظران معتقدند که مقامات پیونگ یانگ در حال استراتژی چیدن مجدد برای مذاکراتشان با آمریکا هستند.

این توقف در مذاکرات، از زمان دست دادن تاریخی ترامپ و کیم در سنگاپور و معاهده افزایش روابط دو کشور، بسیار فاصله گرفته است.

پس از خاتمه ناگهانی اجلاس هانوی، کره شمالی تا زمان انتقاد از مقامات آمریکا در هجدهم آوریل، سکوت اختیار نموده بود.

پس از آن تاریخ، وزارت امور خارجه اعلامیه هایی را در واکنش به توقیف کشتی باربری کره شمالی توسط آمریکا، نقض حقوق بشر پیونگ یانگ و استراتژی نظامی آمریکا در محدوده اقیانوس هند، صادر نموده است.

به گفته راشل لی، تحلیلگر ارشد سابق امور کره شمالی در دولت آمریکا، اگرچه پیغام ها لحن شدیدی دارند اما از تهدید مستقیم آمریکا و ترامپ خودداری نموده اند و بسیاری از حملات در داخل کره شمالی اعلام نشده اند که نشانه عدم تمایل آن ها برای اقدام جدی است.

آن ها درهای تبادل نظر را باز نگه داشته اند، این گفته خانم لی، یکی از کارکنان خبرگزاری ان کی است. این پایگاه تحلیل خبر، روی امور کره شمالی متمرکز است.

کره شمالی در گذشته نیز، حملاتی را از رسانه دولتی ترتیب داده بود. به طور مثال در سال 2005، جورج بوش، رئیس جمهور اسبق ایالات متحده را هرزه ای غیر قابل مذاکره خواندند. همچنین در زمان روی کار بودن اوباما، رئیس جمهور سابق ایالات متحده نیز به وی توهین های نژادپرستانه کردند. در اوایل دهه 2000 طی تبادل نظرهای شش جانبه جان بولتون درخصوص برنامه هسته ای کره شمالی، رسانه ها او را جانور بی پروا نامیدند.

مقامات واشنگتن، این حملات را نادیده می دریافتد؛ اگرچه ترامپ در گذشته به رسانه دولتی کره شمالی، واکنش نشان داد. در سپتامبر 2017، کیم، ترامپ را پیر روانی و دیوانه آمریکایی نامید و ساعاتی بعد، ترامپ در توئیتی، او را دیوانه ای که تلف شدن مردمش در اثر گرسنگی و کشتن مردم برایش اهمیتی ندارد خطاب کرد.

در اوایل ژوئیه سال 2018، رهبران دو کشور بر سر گزینه های هسته ای روی میزشان با هم به جدال پرداختند اما با گرم دریافت روابط، هر دو به نزدیک تر شدن روابط شان اقرار کردند.

تا به حال کره ای ها کسی را در آن طرف نداشتند که صحبت های یک سویه شان را تبدیل به تبادل نظرهای دوطرفه کند، این گفته ماسون ریچی، استاد مطالعات خارجی در دانشگاه هانکوک سئول است که رسانه های رژیم کره شمالی را آنالیز می نماید.

به گفته دویئون کیم، از کارکنان مرکز امنیت جدید آمریکا در واشنگتن، رویکرد رسانه های دولتی کره شمالی در تنگنای مذاکرات، بیان تفاسیر نه چندان صحیح از موضع کره شمالی است زیرا مقامات رژیم کیم برای شرح راه کارها یا مواضع خود، در دسترس آن ها نیستند. وی اضافه کرد: مشکل در اینجاست که این، راه مذاکره دوجانبه نیست.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 287

به "حملات کره شمالی به آمریکا، بدون بردن نامی از ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حملات کره شمالی به آمریکا، بدون بردن نامی از ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید