خبرنگاران اجرای سیاست های پیشگیرانه در مقابل کرونا نیازمند عزم عمومی است

به گزارش مجله خزرکوه، مراغه - خبرنگاران - رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اجرای صحیح و موثر سیاست های بازدارنده و پیشگیرانه دولت و ستاد ملی مبارزه با کرونا در برابر این بیماری، نیازمند عزم عمومی است.

خبرنگاران اجرای سیاست های پیشگیرانه در مقابل کرونا نیازمند عزم عمومی است

محمدمهدی گویا روز چهارشنبه در نشست مقابله با کرونا در مراغه اضافه نمود: برای برون رفت از شرایط فعلی شیوع کرونا در کشور، همراهی مردم در اجرای سیاست های سرکوب بیماری کرونا حیاتی و لازم است.

وی ادامه داد: در صورت عدم اجرای مناسب سیاست های نظارتی و تشویق مردم برای حضور نیافتن در تجمعات و رعایت نکردن موازین بهداشتی، شاهد تشدید شیوع بیماری کرونا در روزهای آینده خواهیم بود.

وی اضافه نمود: نگرانی بسیاری در زمینه افزایش میزان ابتلا به این بیماری در هفته های آینده در مناطق مختلف کشور وجود دارداز این رو باید عزم جدی با رویکرد فرهنگ سازی وجود داشته باشد.

گویا با بیان اینکه در حال حاضر این بیماری درمان قطعی ندارد گفت: تنها سلاح موثر برای مقابله با کرونا، رعایت موازین بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی در جامعه است.

وی اضافه نمود: سیاست های مقابله دولت و وزارت بهداشت در قالب بیمار یابی تا به امروز زمینه ساز شناسایی و درمان به موقع مناسب مبتلایان به بیماری کرونا شده است.

وی ادامه داد: هم اکنون هشت استان کشور از جمله آذربایجان شرقی و غربی از جمله مناطق قرمز و درگیر با کرونا در 2 هفته اخیر هستند.

گویا اضافه نمود: براین اساس آحاد مردم باید باور نمایند که اگر در کنار سیاست های وزارت بهداشت، فاصله گذاری اجتماعی رعایت نگردد، شاهد تشدید شیوع و بازگشت به نقطه صفر در زمینه مقابله با این بیماری خواهیم بود.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار مراغه نیز با اشاره به تمهیدات لازم در زمینه پیشگیری از کرونا در این شهرستان گفت: مراغه از اولین شهرهای کشور بود که با همراهی و همکاری دستگاه های اجرایی و خدمات رسان، تدابیر جدی و پیشگیرانه ای در آن از اولین روزهای شیوع این بیماری انجام شد.

موسی شعفی اضافه نمود: نیروهای مردمی و دستگاه های اجرایی و خدمات رسان در کنار نیرو های نظامی و انتظامی در زمینه امداد رسانی کوشش بسیاری کردند لیکن تداوم این امر نیازمند فرهنگ سازی و همراهی مردم است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی مراغه نیز گفت: هم اکنون این شهرستان با تشدید شیوع بیماری کرونا و تغییر سن ابتلا از سنین بالا به سنین پایین روبروست.

اصغر تنومند اضافه نمود: مراکز درمانی مراغه با بیش از 450 تخت بیمارستانی مرجع درمانی جنوب آذربایجان شرقی بوده و کادر درمانی این شهرستان در ایام کرونایی کوشش قابل تقدیری برای مهار این بیماری داشته اند.

معصومی رئیس اتاق اصناف مراغه نیز با تاکید بر توحه به مسائل مالی و حمایت از مردم در ایام کرونایی گفت: ایجاد محدودیت و تعطیلی ها نباید منحصر به بازار و واحدهای صنفی گردد.

شهرستان مراغه با حدود 268 هزار نفر جمعیت در 127کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی قرار داشته و از شهرستان های قرمز از نظر ابتلا به کرونا در آذربایجان شرقی است.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 656

به "خبرنگاران اجرای سیاست های پیشگیرانه در مقابل کرونا نیازمند عزم عمومی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اجرای سیاست های پیشگیرانه در مقابل کرونا نیازمند عزم عمومی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید