خبرنگاران امام آدینه عجب شیر: عزاداری محرم با حفظ اصول بهداشتی انجام گردد

به گزارش مجله خزرکوه، مراغه - خبرنگاران - امام آدینه عجب شیر از مسوولان هیات های عزاداری خواست تا مراسم عزاداری ماه محرم را با حفظ اصول بهداشتی و مطابق با دستورالعمل های ستاد مقابله با کرونا برگزار نمایند.

خبرنگاران امام آدینه عجب شیر: عزاداری محرم با حفظ اصول بهداشتی انجام گردد

حجت الاسام محمود شربیانی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگی این شهرستان اضافه نمود: ضوابط و دستورالعمل های لازم جهت برگزاری مراسم عزاداری اعلام شده و طبق دستور رییس جمهوری این مراسم باید انجام گردد تا نقشه دشمنان در کمرنگ کردن این عزاداری ها نقش بر آب گردد.

وی با بیان اینکه اهداف نهضت امام حسین (ع) باید در عزاداری ها تشریح گردد گفت: عزاداری اباعبدالله مهم و تاثیرگذار است و انقلاب اسلامی ایران به نام امام حسین علیه السلام پیروز شده است.

وی اضافه نمود: وجه تشابه قیام امام حسین(ع) با انقلاب اسلامی در پایبندی به ارزش هاست و اباعبدالله(ع) برای اینکه به ارزش های متعالی خود برسد، تمام سختی ها را تحمل کرد و در این راستا جان خود را تقدیم کرد.

فرماندار شهرستان عجب شیر نیز با بیان اینکه نماز و واجبات دینی به هیچ عنوان تعطیل نخواهند شد اما نباید در اجرای این فریضه ها، دستورالعمل های بهداشتی را نادیده بگیریم گفت: رعایت بهداشت فردی و فاصله گذاری اجتماعی باید در عزاداری ها مد نظر باشد تا از شیوع و اوج دریافت این بیماری جلوگیری کنیم.

عادل اصغرپور با بیان اینکه شهرستان عجب شیر در شرایط قرمز کرونایی است گفت: متاسفانه مردم شهرستان تمایلی به استفاده از ماسک ندارند و این مورد باید گوشزد گردد.

وی اضافه نمود: با رعایت پروتکل های بهداشتی در ایام محرم شاهد برگزاری مراسمات مناسب در شهرستان خواهیم بود.

وی گفت: تشکیل جلسه برای روسای هیئات مذهبی و ایجاد اکیپ نظارت و بازرسی از سوی ادارات تبلیغات اسلامی، سپاه، نیروی انتظامی، فرمانداری، دفترامام آدینه و شبکه بهداشت لازم است و این اکیپ باید بر نحوه عزاداری هیات ها نظارت کند.

فرماندار عجب شیر گفت: زمان برگزاری مراسمات بعد از نماز مغرب و عشا به مدت یک و نیم ساعت خواهد بود و هیات های مذهبی باید تمامی پروتکل ها بهداشتی را رعایت نمایند و توجه به دستورالعمل ها باید در دستور کار هیات های عزاداری باشد.

منبع: ایرنا
انتشار: 11 مهر 1399 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 710

به "خبرنگاران امام آدینه عجب شیر: عزاداری محرم با حفظ اصول بهداشتی انجام گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران امام آدینه عجب شیر: عزاداری محرم با حفظ اصول بهداشتی انجام گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید