خبرنگاران تغییر راستا فراوری و اعلام اقتصاد جنگی در اسپانیا به دلیل شیوع کرونا

به گزارش مجله خزرکوه، مادرید- خبرنگاران- روزنامه آ. ب.ث نوشت که اسپانیا به دلیل شیوع بیماری کرونا تصمیم گرفته که اقتصاد جنگی را اعمال کند و جهت فراوری در صنعت خود را به راه های دیگری تغییر دهد.

خبرنگاران تغییر راستا فراوری و اعلام اقتصاد جنگی در اسپانیا به دلیل شیوع کرونا

این روزنامه چهارشنبه شب با انتشار گزارشی آورده است: با توجه به فلج موضعی در فعالیت های فراوریی به دلیل قرنطینه و مصرف محدود کالاهای اساسی در دوره هشدار، صنعت اسپانیا جهت خود را به سوی فراوری کالای سلامت تغییر داده تا با فقدان این کالا مبارزه نموده و همزمان از ترمز در اقتصاد کشور جلوگیری کند.

به این ترتیب، کارخانه های لوازم آرایش با تغییر خط فراوری، ژل های الکلی مرطوب کننده و بعضی کارخانه های فراوری لوله های فولادی، دستگاه های تنفس مصنوعی می سازند. شرکت های پوشاک نیز ماسک و لباس های جراحی می دوزند.

دولت نیز شکی ندارد که این تنها الگوی موجود در کوتاه مدت برای جلوگیری از توقف کامل سرمایه گذاری و انتها دادن به بحران ویروس با پشتیبانی از پرسنل پزشکی است.

** بیش از سه ماه رکود مالی بر اساس تخمین دولت

روزنامه ال موندو نیز در گزارشی اشاره نمود که کریستینا لاگارد رییس بانک مرکزی اروپا در گفت وگوی تلفنی با پدرو سانچز رییس دولت اسپانیا نگرانی خود را از عواقب کووید-19 برای اقتصاد اروپا و اسپانیا اعلام نموده و به رییس دولت اسپانیا درباره تأثیر وخیم ویروس کرونا هشدار داد.

بر اساس نخستین تخمین های دولت، بیماری کرونا می تواند تا بیش از سه ماه اقتصاد اسپانیا را دچار رکود کند.

** چراغ سبز بروکسل به مادرید برای اختصاص 20 میلیارد یورو یاری دولتی

از سوی دیگر، کمیسیون اروپا روز سه شنبه گذشته به اختصاص یاری به دولت اسپانیا برای شرکت ها و خوداشتغالان در مقابله با عواقب کرونا در نظر گرفته و به رقم تقریبی آن که حدود 20 میلیارد یورو است، چراغ سبز نشان داد. بروکسل در اطلاعیه ای اعلام نمود که این نوع ابتکارها در چارچوب قوانین اتحادیه اروپا در زمینه یاری های دولتی قرار دارند.

خانم اورسولا ون در لاین رییس کمیسیون اروپا نیز روز سه شنبه گذشته تأکید کرد که کالای درخواستی از سوی اسپانیا برای مبارزه با بیماری کرونا خریداری شده و در زمان مقرر به این کشور تحویل می گردد.

وی اعلام نمود که دستکش، ماسک و عینک های محافظ، بعضی از اقلام مورد درخواست اسپانیا را تشکیل می دهند. رئیس کمیسیون اروپا ضمن اعلام همبستگی با اسپانیا، گفت که هیچ یک از کشورهای عضو این اتحادیه به تنهایی نمی تواند به مدیریت پاندمی ویروس کرونا بپردازد و در زمینه مالی، انعطاف کامل برای اجرای قوانین یاری به دولت ها وجود خواهد داشت.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 458

به "خبرنگاران تغییر راستا فراوری و اعلام اقتصاد جنگی در اسپانیا به دلیل شیوع کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تغییر راستا فراوری و اعلام اقتصاد جنگی در اسپانیا به دلیل شیوع کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید