خبرنگاران دهلی نو خواهان حل مناقشه مرزی هند و چین در لاداخ است

به گزارش مجله خزرکوه، دهلی نو-خبرنگاران- راجنات سینگ وزیر دفاع هند در گفت و گوی تلفنی با مارک اسپر همتای آمریکایی خود اعلام نمود که هند امیدوار به حل مناقشه مرزی کنونی با چین در منطقه لاداخ، به وسیله مکانیسم های ایجاد شده دو جانبه است.

خبرنگاران دهلی نو خواهان حل مناقشه مرزی هند و چین در لاداخ است

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش شبکه خبری ایندیا تودی، یک مقام هندی گفت: وزیر دفاع هند در گفت و گوی با همتای آمریکایی خود، بر کوشش هند برای حل دیپلماتیک و دوجانبه تنش مرزی با چین به صورت دوجانبه تاکید نموده است.

هند در خصوص مساله مرزی با چین بسیار محتاط عمل می نماید و نمی خواهد کشور سوم وارد این موضوع گردد.

حدود یک ماه است که نیروهای هندی و چینی در لاداخ که بخشی از منطقه عظیمتر هیمالیا است در مقابل یکدیگر صف آرایی نموده اند. دو کشور یکدیگر را متهم به نقض حاکمیت ارضی نموده و نیرو و تجهیزات بیشتری در مناطق مورد اختلاف مستقر نموده اند.

رییس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگاران در کاخ سفید مدعی شد که هند و چین وارد اختلاف عظیم شده اند.

وی اضافه کرد: دو کشور با جمعیت بیش از یک میلیارد (هرکدام) دارای ارتش های بسیار قدرتمند هستند. هند ناراضی است و چین نیز احتمالا ناراضی است. من با نارندرا مودی نخست وزیر هند در خصوص تنش مرزی با چین صحبت کردم. او از تحولات اخیر در ارتباط با چین راضی نیست.

اما دولت هند روز آدینه ادعای دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا مبنی بر تماس تلفنی با نارندرا مودی نخست وزیر هند و گفت وگو در خصوص تنش مرزی هند با چین را رد کرد.

یک مقام ارشد دولتی هند گفت: مودی و ترامپ اخیرا گفت وگوی تلفنی نداشته اند و آخرین تماس آن ها در ماه آوریل (فروردین / اردیبهشت) و با موضوع صادرات داروی هیدروکسی کلورکین (داروی ضد مالاریا) صورت گرفته است.

این درحالی است که روز (پنجشنبه) هند با رد پیشنهاد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در خصوص میانجیگری میان دهلی نو و پکن خاطرنشان کرد که هند در حال مذاکره با چین است.

مناقشه مرزی میان هند و چین یکی از جدی ترین مناقشه های مرزی میان دو کشور از سال 2017 تا به امروز است. هند و چین در سال 2017 در منطقه دو کلم واقع در شرق هیمالیا شاهد تنش مرزی بودند که پس از 73 روز و با دخالت رهبران دو کشور حل شد.

همچنین هند و چین در سال 1962 یک جنگ مختصر بر سر اختلاف های مرزی داشتند.

ناظران نظامی معتقدند یکی از دلایل افزایش تنش های مرزی میان هند و چین، ساخت یک باند فرودگاه و همچنین جاده در نزدیکی مرزها با چین است. هند سعی نموده است تجهیزات و زیرساخت های خود در امتداد مرزهای مشترک با چین را گسترش دهد.

مقامات مطلع هندی خاطرنشان کردند که با وجود مذاکرات میان مقامات نظامی دو کشور، هنوز ارتش های دو کشور حاضر به عقب نشینی از مواضع خود نیستند.

دهلی نو معتقد است که نیروهای چینی به خاک هند تجاوز نموده اند و برای خاتمه تنش، باید به درون خاک چین عقب نشینی نمایند.

از سوی دیگر چین می خواهد هند ساخت و ساز را در تمام مناطق مورد اختلاف متوقف کند.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 607

به "خبرنگاران دهلی نو خواهان حل مناقشه مرزی هند و چین در لاداخ است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دهلی نو خواهان حل مناقشه مرزی هند و چین در لاداخ است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید