خبرنگاران روستاییان در اجرای طرح های کشاورزی مشارکت نمایند

به گزارش مجله خزرکوه، مراغه - خبرنگاران - معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه بر حمایت دولت از اجرای طرح های کشاورزی تاکید نمود و گفت: مشارکت روستاییان در اجرای طرح های کشاورزی و توسعه زیرساخت ها ضروری و احتیاج است.

خبرنگاران روستاییان در اجرای طرح های کشاورزی مشارکت نمایند

حمید شکری روز دوشنبه در حاشیه بازدید از طرح های جهاد کشاورزی بخش سراجوی مراغه به مناسبت هفته جهاد کشاورزی به خبرنگار خبرنگاران گفت: مراغه یکی از قطب های کشاورزی کشور و منطقه است از این رو تمامی دستگاه های متولی و مردم باید با تعامل و همکاری در معرفی محصولات کشاورزی شهرستان کوشش نمایند.

وی گفت: بخش سراجوی مراغه در حوزه کشاورزی دارای ظرفیت های بسیاری است که باید از آنها برای توسعه این بخش استفاده کرد.

شکری در ادامه به اجرای 1.5 کیلومتر راه بین باغات و مزارع در روستای چلان سفلی این شهرستان اشاره نمود و گفت: این جهت به طول سه کیلومتر است که تا به امروز با مشارکت اهالی روستا 1.5 کیلومتر از آن با هزینه کرد 65 میلیون تومان تسطیح شده است.

وی اضافه نمود: 20 میلیون تومان برای تکمیل این جهت از سوی جهاد کشاورزی تسهیلات در نظر گرفته شده است.

فرماندار مراغه ادامه داد: همچنین کانال آبیاری باغات روستای کرمجوان به طول 1.2 کیلومتر با اعطای وام قرض الحسنه و بلا عوض به مبلغ 150 میلیون تومان از سوی جهاد کشاورزی در حال اجراست.

شکری با تقدیر از عملکرد دهیاری و اعضای شورای اسلامی روستای کرمجوان اضافه نمود: نزدیک به 40 درصد این پروژه اجرا شده است.

وی اضافه نمود: همچنین 2.4 کیلومتر کانال انتقال آب بین باغات با هزینه کرد 135 میلیون تومان در راستای پیشگیری از خسارات سیل در روستای پالچقلو به بهره برداری رسید.

وی اضافه نمود: با اجرای این کانال 15 هکتار از باغات روستا آبیاری خواهند شد و 200 میلیون تومان اعتبار دیگر برای تکمیل این کانال احتیاج است.

شکری به آغاز به کار دفتر مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی در خداجو این شهرستان اشاره نمود و گفت: این مرکز با هدف توسعه خدمات دهی به روستاییان در زمینه رسیدن به کشاورزی پایدار و استفاده از دانش نیروهای فنی و مشاوره ای در منطقه سراجوی شرقی آغاز به فعالیت نموده است.

وی اضافه نمود: این مرکز به 29 روستای منطقه سراجوی شرقی با بیش ازسه هزار و یکصد بهره بردار خدمات ارایه خواهد داد.

شکری اضافه نمود: در هر دهستان شهرستان یک مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی آغاز به فعالیت خواهد نمود و بزودی در روستاهای علویان و قره ناز این مراکز به بهره برداری خواهند رسید.

وی گفت: استفاده از کارشناسان تحصیل نموده در رشته کشاورزی و ایجاد فرصت شغلی برای آن ها از دیگر مزایای این مراکز است.

شهرستان مراغه با بیش از 110 هزار هکتار اراضی کشاورزی از قطب های کشاورزی شمالغرب کشور بوده و با حدود 268 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 609

به "خبرنگاران روستاییان در اجرای طرح های کشاورزی مشارکت نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران روستاییان در اجرای طرح های کشاورزی مشارکت نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید