خبرنگاران شهروندان یزدی مراقب مسمومیت با الکل صنعتی باشند

به گزارش مجله خزرکوه، یزد- خبرنگاران- معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد نسبت به مسمومیت با الکل صنعتی (متانول) به شهروندان هشدار داد و خواستار هوشیاری مردم در برابر آن شد.

خبرنگاران شهروندان یزدی مراقب مسمومیت با الکل صنعتی باشند

دکتر محمدحسین مصدق با اشاره به شیوع کووید 19 بر رعایت بهداشت دست و گندزدایی سطوح منازل و اماکن و نقش مهم استفاده از اقلام ضدعفونی کننده از جمله فراورده هایی بر پایه الکل اتیلیک (اتانول) برای پیشگیری از این عفونت تاکید کرد.

وی افزود: بر اساس مشاهدات و اطلاعات به دست آمده از برخی بیمارستان های کشور، مواردی از مسمومیت و فوت در اثر مصرف خوراکی و یا غرغره محلول های حاوی اتانول و در برخی موارد، مصرف خوراکی آن به اشتباه و با هدف پیشگیری از عفونت ویروس کرونا جدید گزارش شده است.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، وی ادامه داد: براساس مستندات علمی، مصرف خوراکی اتانول و یا غرغره اتانول در دهان هیچگونه اثری در پیشگیری از عفونت کرونا ندارد و با خطر بروز مسمومیت ناشی از اتانول همراه است.

این مسوول با اشاره به میزان بالای جذب پوستی متانول و مسمومیت ناشی از آن افزود: الکل متیلیک یا همان متانول، ضمن اینکه دارای اثرضدمیکروبی بسیار ناچیزی در مقایسه با الکل اتیلیک (اتانول) است، به علت سم بالا، مصرف خوراکی آن با بروز مسمومیت های شدید،کوری و مرگ همراه است.

مصدق به شهروندان یزدی توصیه کرد که به هیچ وجه از متانول و یا الکل صنعتی که حاوی درصدهای مختلفی از اتانول به همراه متانول است برای ضدعفونی دست و پوست استفاده نکنند و چنانچه قصد دارند از فرآورده های ضدعفونی برپایه الکل استفاده کنند، تنها از محلول های آبی الکل اتیلیک (اتانول) و یا فرآورده های استاندارد حاوی الکل اتیلیک (اتانول) با غلظت مناسب 62 تا 70 درصد و بارعایت اصول توصیه شده، استفاده کنند.

همچننی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد از تکمیل تمام تخت های اختصاص یافته به بیماران کرونا در بیمارستان های این استان خبر داده بود.

دکتر محمود نوری شادکام سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگاران افزود: برای تامین تخت های مورد نیاز مقرر شد، برخی بخش های بیمارستانی تعطیل و در اختیار بیماران کرونایی قرار گیرد و از مردم خواست با خارج نشدن از خانه های خود، چرخه انتقال این بیماری را قطع کنند.

تا به امروز 876 بیمار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند که 288 نفر آنها پس از بهبودی، ترخیص شدند.

از 437 بیمار مشکوک نمونه گیری شد که آزمایش 127 نفر مثبت بود و 16 نفر هم فوت کردند.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 421

به "خبرنگاران شهروندان یزدی مراقب مسمومیت با الکل صنعتی باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شهروندان یزدی مراقب مسمومیت با الکل صنعتی باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید