خبرنگاران شیلی به دلیل شیوع کرونا 90 روز اعلام شرایط اضطراری کرد

به گزارش مجله خزرکوه، تهران- خبرنگاران- در حالی که فرایند شیوع ویروس کرونا در کشورهای آمریکای لاتین روز به روز در حال افزایش است، شیلی به دلیل مهار کرونا90 روز اعلام شرایط اضطراری کرد.

خبرنگاران شیلی به دلیل شیوع کرونا 90 روز اعلام شرایط اضطراری کرد

به گزارش فرانس 24، سباستین پینرا رییس جمهوری شیلی روز پنجشنبه گفت که وی به مدت 90 روز شرایط اضطراری و بحرانی در کشور اعلام نموده است.

پینرا اضافه کرد: این امر به محافظت از بیمارستان ها و مراکز درمانی، سهولت حمل و نقل بیماران، پرسنل و تجهیزات پزشکی و اجرای برنامه های قرنطینه و توزیع مواد غذایی یاری می نماید.

رییس جمهوری شیلی تاکید نمود: نیروهای مسلح قادر خواهند بود به عنوان نیروهای سلامت واقعی عمل نموده و با همه مقامات سیستم بهداشت ما همکاری نمایند.

شیلی و برزیل تنها کشورهایی در آمریکای لاتین هستند که تا به امروز بیش از 200 مورد از ویروس کرونا در آن ها ثبت شده است.

در منطقه آمریکای لاتین تا کنون بیش از 1200 مورد ابتلا به ویروس کرونا وجود دارد که تنها 10 مورد مرگ و میر ثبت شده است.

کشورهای آمریکای لاتین که همچنان با تهدید شیوع گسترده تر کرونا روبرو هستند، اقدامات جدیدی از جمله طرح قرنطینه اجتماعی، تعطیلی کامل مدارس و دانشگاهها و بستن مرزهایشان را در دستورکار قرار داده اند.

ویروس کرونا موسوم به کووید 19 اواسط ماه دسامبر (24 آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اظهار داشت.

براساس تازه ترین آمار مبتلایان و جان باختگان به کووید-19، 200 هزار و 680 نفر در سراسر دنیا به کرونا مبتلا شده و 8 هزار و 92 نفر براثر این بیماری جان باخته اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 311

به "خبرنگاران شیلی به دلیل شیوع کرونا 90 روز اعلام شرایط اضطراری کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شیلی به دلیل شیوع کرونا 90 روز اعلام شرایط اضطراری کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید