خبرنگاران غربی های شورای امنیت با پیشنهاد روسیه برای یاری به مردم سوریه مخالفت کردند

به گزارش مجله خزرکوه، نیویورک- خبرنگاران- غربی های شورای امنیت برای دومین بار با پیشنهاد روسیه در ارسال یاری های انسانی به مردم سوریه مخالفت کردند.

خبرنگاران غربی های شورای امنیت با پیشنهاد روسیه برای یاری به مردم سوریه مخالفت کردند

در رای گیری پیش نویس قطعنامه روسیه که عصر آدینه در شورای امنیت سازمان ملل متحد انجام شد، روسیه، چین، ویتنام و آفریقای جنوبی رای مثبت دادند.

هفت عضو دیگر شورای امنیت به ویژه آمریکا، آلمان، فرانسه، انگلیس، بلژیک با این پیش نویس مخالفت کردند و چهار عضو دیگر هم به آن رای ممتنع دادند.

در پیش نویس جدید روسیه در مقایسه با پیش نویسی که روز گذشته ارائه داده بود، مرزهای مجاز برای عبور یاری های انسان محبت آمیز از 2 مرز به یک مرز و مدت آن به جای 6 ماه به 12 ماه تغییر یافته بود.

با توجه به جدال اتفاق افتاده در شورای امنیت برای تمدید فرایند موسوم به عبور از مرز برای ارسال یاری های انسانی، معین نیست پیش نویس بعدی آلمان-بلژیک چه خواهد بود و چه زمانی ارائه می گردد.

در نشست صبح آدینه شورای امنیت هم روسیه و چین با قطعنامه پیشنهادی آلمان و بلژیک مخالفت کردند. روسیه بر این عقیده است که هرگونه ارسال یاری به سوریه باید با هماهنگی دولت قانونی و مشروع این کشور و با حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور انجام گردد.

همچنین روسیه تاکید دارد ارسال یاری نباید بهانه ای برای تقویت تروریست هایی چون جبهه النصره گردد. آنها همچنین خواهان معین شدن اقدامات یکجانبه و اعمال تحریم بر دولت سوریه در تضعیف توانایی این کشور به ویژه در مقابله با کووید-19 هستند.

چین هم تصریح دارد که تحریم ها به ویژه قانون سزار علیه سوریه باید برداشته گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 663

به "خبرنگاران غربی های شورای امنیت با پیشنهاد روسیه برای یاری به مردم سوریه مخالفت کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران غربی های شورای امنیت با پیشنهاد روسیه برای یاری به مردم سوریه مخالفت کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید