خبرنگاران فرماندار: بانک اطلاعات پدافند غیرعامل تالش تهیه می گردد

به گزارش مجله خزرکوه، آستارا - خبرنگاران - فرماندار تالش گفت: نقشه نقاط پر خطر و محل اسکان اضطراری مناطق شهری و روستایی برای تکمیل اطلاعات پدافند غیرعامل شهرستان در حال تهیه است و دستگاه های اجرایی و نظارتی نیز مطالب مرتبط با حوزه خود را گردآوری و ارائه نمایند.

خبرنگاران فرماندار: بانک اطلاعات پدافند غیرعامل تالش تهیه می گردد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، محمد حسین شاهکویی روز چهارشنبه در جلسه ستاد پدافند غیرعامل در فرمانداری تالش از دستگاه های اجرایی خواست، اصول پدافند غیرعامل را به منظور بازدارندگی در برابر بحران های احتمالی نظیر سیل، زلزله، رانش و ریزش کوه لحاظ نموده و از خطرات احتمالی جلوگیری نمایند.

وی گفت: پدافند غیرعامل در تالش به دلیل کوهپایه ای بودن شهرستان و به منظور حفاظت و صیانت از مردم و کاهش آسیب پذیری و خسارت ها مهم است و شهرداری به راه اندازی سامانه رصد و هشدار و خرید نردبان هیدرولیکی اقدام کند.

او از جمعیت هلال احمر خواست نسبت به انتخاب و آماده سازی مکان های اسکان اضطراری و موقت شهروندان در هنگام بلایای طبیعی احتمالی اقدام کند و به دستگاه های خدمات رسان توصیه کرد نیازهای اولیه و زیرساخت های این مکان ها را تامین نمایند.

فرماندار تالش پیش بینی، پیشگیری و مصون سازی را کم هزینه تر از پیگیری و مقابله عنوان و توضیح داد : کاهش آسیب پذیری، ارتقای تاب آوری جامعه و حفاظت از زیرساخت ها از ثمرات پدافند غیرعامل است.

شهرام غنی زاده شهردار تالش نیز در این جلسه اظهار داشت که سامانه رصد و هشدار، بعد از عید فطر راه اندازی خواهد شد و مکاتبات اولیه برای خرید نردبان هیدرولیکی اجرا شده و با حمایت نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به زودی تامین خواهد شد.

رئیس جمعیت هلال احمر تالش نیز استادیوم پوریای ولی، سالن شهید زمانیان و سالن سرپوشیده تختی بخش مرکزی و سالن غفاری و زمین ورزشی محبی بخش کرگانرود را مکان های منتخب برای اسکان موقت و اضطراری در شهرستان نام برد.

علی احمدی گفت: این مکان ها از لحاظ نیازهای اولیه آب و برق و گاز و مخابرات مسائلی دارند و دستگاه های خدمات رسان برای برطرف این مسائل همکاری نمایند.

پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات غیر مسلحانه ای است که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری، ارتقاء پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدها و اقدامات دشمن می گردد.

شهرستان تالش با 200 هزار نفر جمعیت و بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در 110 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 خرداد 1400 بروزرسانی: 18 خرداد 1400 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1188

به "خبرنگاران فرماندار: بانک اطلاعات پدافند غیرعامل تالش تهیه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرماندار: بانک اطلاعات پدافند غیرعامل تالش تهیه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید