خبرنگاران کابل، آزادی زندانیان طالبان را تکذیب کرد

به گزارش مجله خزرکوه، تهران- خبرنگاران- ارگ ریاست جمهوری افغانستان شامگاه پنجشنبه اعلام نمود که آزادی زندانیان طالبان پیش از گفت وگوهای میان افغانان ممکن نیست.

خبرنگاران کابل، آزادی زندانیان طالبان را تکذیب کرد

به گزارش شبکه طلوع نیوز، ریاست جمهوری افغانستان گفت که آزادی زندانیان طالبان در جریان گفت وگوهای میان افغانان یکی از بحث های مهم خواهد بود و آزادی این زندانیان پیش از شروع گفت وگوهای میان افغانان ممکن نیست.

دفتر طالبان در قطر پیش از این اعلام نموده بود که میان این گروه و آمریکا توافق شده است که پیش از شروع گفت وگوهای میان افغانان فرایند آزادسازی پنج هزار زندانی طالبان از زندان های افغانستان و یک هزار زندانی از زندان های طالبان شروع گردد.

در همین رابطه صدیق صدیقی سخنگوی رییس جمهوری افغانستان گفت: وقتی که ما به حیث دولت جمهوری اسلامی افغانستان وارد مذاکره با گروه طالبان شویم و تقاضای آنان آزادی زندانیان باشد، طبعأ در خصوص آن بحث می گردد و با در نظرداشتن قوانین و منافع مردم ما و نیز بر اساس اجماعی که قرار است به وجود بیاید این کار مربوط آن مرحله می گردد.

سراج الدین حقانی معاون گروه طالبان در روزنامه نیویورک تایمز نوشت: زمانیکه 18 ماه پیش گفت وگوهای میان امریکا و طالبان شروع شد، اطمینان وی از پیروزی این فرایند نزدیک به صفر بود؛ اما اکنون پیشرفت های چشم گیری در این فرایند بوجود آمده که می تواند به جنگ چهار دهه گذشته افغانستان سرانجام دهد.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 353

به "خبرنگاران کابل، آزادی زندانیان طالبان را تکذیب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کابل، آزادی زندانیان طالبان را تکذیب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید