خبرنگاران 74 درصد آمریکایی ها مرگ فلوید را نشانه بی عدالتی نژادی می دانند

به گزارش مجله خزرکوه، تهران-خبرنگاران- نتایج نظرسنجی جدید ای بی سی و موسسه ایپسوس نشان داد که تقریبا سه چهارم آمریکایی ها (74 درصد) کشته شدن جورج فلوید شهروند سیاه پوست به دست پلیس سفیدپوست را نشانه معضل ریشه ای بی عدالتی نژادی در کشورشان قلمداد می نمایند.

خبرنگاران 74 درصد آمریکایی ها مرگ فلوید را نشانه بی عدالتی نژادی می دانند

به گزارش تارنمای شبکه خبری ای بی سی نیوز، نظرسنجی جدید حکایت از آن دارد که باور شهروندان آمریکایی درباره بی عدالتی نژادی در کشورشان تغییر یافته و چنین باوری اکنون نسبت به نظرسنجی مشابه ای بی سی نیوز و واشنگتن پست در دسامبر سال 2014میلادی افزایشی 30 درصدی داشته باشد.

این نتایج تغییر چشمگیری را نسبت به پرسشی مشابه که شش سال پیش در یک نظرسنجی مطرح شده بود نشان داد.

نظرسنجی دسامبر 2014 چهار ماه بعد از شلیک گلوله به مایکل براون جوان سیاه پوست 18 ساله آمریکایی بدست پلیس سفید پوست و پنج ماه بعد از مرگ بر اثر خفگی اریک گارنر دیگر سیاه پوست آمریکایی بدست افسر سفیدپوست، انجام شد.

در نظرسنجی سال 2014 میلادی، 43 درصد آمریکایی ها گفته بودند که اینها مواری هستند که معضلی گسترده تر را نشان می دهند و 51 درصد آمریکایی ها آن را یک حادثه غیرمرتبط با مسائل دیگر ارزیابی کردند.

در نظرسنجی جدید ای بی سی نیوز و ایپسوس تنها 26 درصد مرگ فلوید را یک رویداد غیرمرتبط با مسائل دیگر ارزیابی کردند.

این نظرسنجی در بحبوحه درگیری ها و ناآرامی های عمیق در آمریکا هماهنگی نادری را بین نژاد و احزاب مختلف آمریکایی درخصوص رفتار پلیس با آمریکایی های آفریقایی تبار نشان داد.

بیشتر سفیدپوستان (70 درصد)، سیاه پوستان (94 درصد)، اسپانیایی تبارها یا هیسپانیک ها (75 درصد)، دموکرات ها (92 درصد)، جمهوریخواهان (55 درصد) و افراد مستقل (71 درصد) موافق این نظر هستند که اتفاقی که برای فلوید رخ داد اختلافات نظام مند بین اجرای قوانین و جامعه سیاه پوستان را نشان می دهد.

در نظرسنجی سال 2014 میلادی، 60 درصد آمریکایی ها اتفاقاتی را که در شهرهای فرگوسن و نیویورک رخ داد و به مرگ شهروندان سیاه پوست منجر شد مسائلی جدا از معضل گسترده تر تبعیض نژادی قلمداد کردند و 75 درصد سیاه پوستان و 51 درصد هیسپانیک ها براین باور بودند که این حوادث بازتاب معضلی گسترده تر است.

همزمانی بحران کرونا و اعتراضات بیش از 10 روز گذشته در آمریکا محبوبیت ترامپ را به پایین ترین سطح رسانده است. برای دومین هفته متوالی از زمان شروع نظرسنجی های آی بی سی نیوز و ایپسوس درباره شیوع کرونا در اواسط ماه مارس(اسفند)، میزان پذیرش عملکرد ترامپ در مواجهه با شیوع این ویروس به رقم بی سابقه 39 درصد کاهش یافت و 6 نفر از هر 10 آمریکایی بیان کردند که مدیریت این ویروس توسط دولت ترامپ را قبول ندارند.

موارد مبتلا به کرونا در آمریکا اکنون به حدود یک میلیون و نهصد هزار نفر رسیده و شمار قربانیان آن از 108 هزار نفر گذشته است.

نظرسنجی جدید همچنین نشان داد که تنها 32 درصد آمریکایی ها واکنش ترامپ رویدادهای متعاقب مرگ فلورید را تایید کردند و حدود دو سوم آمریکایی این واکنش او به اعتراضات علیه بی عدالتی نژادی را قبول ندارند.

نظرات جمهوریخواهان هم حزبی ترامپ در قبال مدیریت دو بحران کنونی در آمریکا از سوی دولت متفاوت بود. در حالی که 84 درصد جمهوریخواهان نحوه مدیریت بحران کرونا از سوی ترامپ را قبول داشتند 69 درصد مخالف واکنش او به مرگ فلوید بودند.

مقبولیت عملکرد ترامپ همچنین در رابطه با گرایشات حزبی متفاوت است. دموکرات ها برخلاف جمهوریخواهان تقریبا نظر مشابهی در مخالفت با عملکرد او داشتند و 95 درصد با نحوه مدیریت ویروس کرونا از سوی ترامپ مخالفت کردند و نظر 96 درصد از آنها به نحوه واکنش دولت ترامپ به مرگ فلوید منفی بود.

این نظرسنجی که در بازه زمانی سوم و چهارم ژوئن (15-14 خرداد) به زبان های انگلیسی و اسپانیایی اجرا شده نشان داد که بیشتریت گروه های نژادی در آمریکا واکنش رئیس جمهوری این کشور در قبال مرگ فلورید را نمی پذیرفتند و شدیدترین انتقاد از سوی سیاه پوستان بود که 90 درصد آنها مخالف واکنش ترامپ بودند. 59 درصد سفیدپوستان و 74 درصد هیسپانیک ها همین نظر را داشتند.

این نظرسنجی با مشارکت 709 نفر از افراد بزرگسال سراسر آمریکا به روش نمونه گیری تصادفی و با ضریب خطای 4.3 درصد انجام شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 601

به "خبرنگاران 74 درصد آمریکایی ها مرگ فلوید را نشانه بی عدالتی نژادی می دانند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 74 درصد آمریکایی ها مرگ فلوید را نشانه بی عدالتی نژادی می دانند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید