درخواست اروپا از روسیه برای بازنگری در فهرست کشورهای غیردوست

به گزارش مجله خزرکوه، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز شنبه خاطرنشان کرد که این اتحادیه از مقامات مسکو خواسته تا در تصمیم خود درباره فهرست کشورهای غیردوست برای روسیه تجدیدنظر نمایند.

درخواست اروپا از روسیه برای بازنگری در فهرست کشورهای غیردوست

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

بورل در بیانیه ای اظهار داشت: ما از روسیه می خواهیم تا برای پرهیز از تشدید تنش ها در روابطمان که پیشتر به وخامت گرائیده، در تصمیم خود تجدیدنظر کند. اتحادیه اروپا به هماهنگ سازی موضع خود با شرکایش ادامه خواهد داد.

این اتحادیه همچنین با تقبیح اشاعه تدابیری در واکنش به اقدامات غیرمحبت آمیز کشورهای خارجی، ادعاها در خصوص این اقدامات غیرمحبت آمیز را بی اساس خواند.

گفتنی است، دولت روسیه روز آدینه فهرستی از کشورها را تهیه کرد که با این کشور روابط محبت آمیز ای ندارند، و این فهرست شامل دو کشور ایالات متحده و جمهوری چک می گردد. پیش از این، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در مصاحبه ای اظهار داشت که مسکو کورکورانه هر کشوری را در فهرست کشورهای غیردوست نمی گنجاند و این تصمیم پس از ارزیابی و تحلیل عمیق اتخاذ شد و اینکه فهرست مزبور ممکن است در طول زمان مورد بازنگری قرار گیرد.

پیش از این نیز چارلز میشل رئیس شورای اروپا مدعی شد که تصمیم روسیه مبنی بر ارائه فهرستی از کشورهای غیردوست، موجب تضعیف روابط دیپلماتیک می گردد و اقدامی تنش آفرین است.

وی در ادامه با اعلام همبستگی با جمهوری چک مدعی شد که روسیه باید به کنوانسیون ژنو پایبند باشد و اینکه کوشش ها برای ایجاد شکاف در اتحادیه اروپا به جایی نمی رسد.

گفتنی است که جمهوری چک چندی پیش با متهم کردن روسیه به دست داشتن در بعضی انفجارهای گذشته این کشور، جدالی دیپلماتیک را با مسکو شروع کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 خرداد 1400 بروزرسانی: 27 خرداد 1400 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1202

به "درخواست اروپا از روسیه برای بازنگری در فهرست کشورهای غیردوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست اروپا از روسیه برای بازنگری در فهرست کشورهای غیردوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید