تور کانادا: دستورالعمل ورود آزاد به کانادا بدون احتیاج به قرنطینه

به گزارش مجله خزرکوه، کانادا از سه شنبه، ششم ژوئیه، شرایط قرنطینه خود را برای ورود مسافران پروازهای خارجی کاهش می دهد.

بااین وجود، فقط افراد خاصی واجد شرایط ورود به کشور هستند و برای جلوگیری از قرنطینه باید مراحل خاصی را دنبال نمایند.

بر این اساس، شهروندان، دارندگان اقامت دائم، کارگران مشاغل ضروری و دانشجویان بین المللی از نخستین دقایق باخبرنگاران سه شنبه، ششم ژوئیه، با داشتن بعضی شرایط خاص می توانند از اقامت اجباری در هتل، قرنطینه دوهفته ای در محل سکونت و تست دوم پس از هشت روز از تاریخ ورود، معاف شوند.

تور کانادا: دستورالعمل ورود آزاد به کانادا بدون احتیاج به قرنطینه

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

آژانس خدمات مرزی کانادا (CBSA) خاطرنشان کرد که مسافران واجد شرایط از سه شنبه، ششم ژوئیه می توانند بدون گذراندن قرنطینه وارد کشور شوند البته این آژانس به مسافران یادآوری می نماید که کاهش محدودیت های قرنطینه از این تاریخ، به معنای شرایط بی قیدوشرط ورود به کشور نیست.

فقط مسافرانی که کامل واکسینه شده اند یعنی کسانی که دو هفته از زمان تزریق دوز نهایی واکسن آن ها گذشته باشد، می توانند از اقامت اجباری در هتل، قرنطینه دوهفته ای در محل سکونت و تست دوم کووید19 در روز هشتم پس از ورود، معاف شوند.

کانادا لیستی از دلایل تأییدشده دارد که هم اکنون افراد می توانند در صورت دارا بودن شرایط، وارد کشور شوند. افرادی که مایل به عبور از مرز هستند باید آنالیز نمایند که آیا مجاز به این کار هستند و یا به اسناد اضافی احتیاج خواهند داشت.

لازم به ذکر است که جهانگرد ها و افرادی که باهدف گردشگری و تفریح و گذران اوقات فراغت به کانادا مراجعه نمایند، قادر به ورود نبوده و علاوه بر مرزهای هوایی، مرز زمینی کانادا و آمریکا نیز برای سفرهای غیرضروری بسته است.

ربکا پوردی، سخنگوی آژانس خدمات مرزی کانادا در این رابطه تأکید کرد: فقط مسافرانی که کامل واکسینه شده اند یعنی کسانی که دو هفته از زمان تزریق دوز نهایی واکسن آن ها گذشته باشد، می توانند از اقامت اجباری در هتل، قرنطینه دوهفته ای در محل سکونت و تست دوم کووید19 در روز هشتم پس از ورود، معاف شوند.

تنها واکسن های فایزر، مدرنا، آسترازنکا و جانسون اندجانسون (واکسن یک دوزه) مورد تأیید وزارت بهداشت کانادا هستند. با افرادی که در خارج از کانادا، واکسن های دیگری دریافت نموده اند، مشابه کسانی رفتار می گردد که اصلا واکسنی دریافت ننموده باشند.

افرادی که واکسینه نشده یا تنها یک دوز از واکسن های دو دوزی را دریافت نموده اند همچنان ملزم به پیروی از قوانین قبلی بوده و در صورت ورود هوایی باید در هتل قرنطینه شده تا نتایج آزمایش PCR ورودی خود را دریافت نمایند که با مثبت بودن تست باید به مراکز مشخص شده فرایند و در صورت منفی شدن تست 14 روز را در خانه بگذرانند.

بر اساس این قوانین جدید، واکسیناسیون افرادی تکمیل محسوب می گردد که 14 روز قبل، دوز کاملی از واکسن های مورد تأیید وزارت بهداشت کانادا را تزریق نموده باشند. این موضوع در خصوص واکسن های آسترازنکا، فایزر و مدرنا شامل دو دوز و در خصوص واکسن جانسون شامل یک دوز می گردد .

ضمناً مخلوط کردن واکسن ها نیز مجاز است یعنی تزریق دوز نخست آسترارنکا و دوز دوم یکی از دو واکسن مدرنا یا فایزر. لازم به ذکر است که تنها واکسن های فایزر، مدرنا، آسترازنکا و جانسون اندجانسون (واکسن یک دوزه) مورد تأیید وزارت بهداشت کانادا هستند. با افرادی که در خارج از کانادا، واکسن های دیگری دریافت نموده اند، مشابه کسانی رفتار می گردد که اصلا واکسنی دریافت ننموده باشند.

مقامات بهداشتی کشور تصریح کردند واکسن هایی ازجمله واکسن بهارات بیوتک (کوواکسین)، کانسینو (Convidecia)، گامالایا (اسپونیک V)، سینوفارم (BBIBP-CorV)، سینوواک (CoronaVac) و واکسن موسسه وکتور (EpiVacCorona) مورد تأیید نبوده و درصورتی که مسافران این واکسن ها را تزریق نموده باشند ملزم به رعایت قرنطینه خواهند بود. دولت کانادا همچنین خاطرنشان می نماید که لیست واکسن های قابل قبول ممکن است در آینده گسترش یابد.

افرادی که دو دوز واکسن تأییدشده دارند باید جزئیات مربوط به نوع واکسن، تاریخ دریافت و کشوری که آن را تزریق نموده اند را در برنامه ArriveCan ارائه دهند. آن ها همچنین باید یک فایل پی دی اف یا تصویر رسید واکسیناسیون خود را به زبان انگلیسی یا فرانسوی در این وب سایت بارگذاری نمایند. مسافران همچنین باید یک نسخه دیجیتالی یا کاغذی از اثبات انجام واکسیناسیون را به همراه داشته باشند.

آژانس خدمات مرزی کانادا در بیانیه ای که روز آدینه منتشر شد، به مسافران یادآوری کرد که معافیت قرنطینه از ساعت 12 نیمه شب پنجم ژوئیه اجرا می گردد و مسافرینی که پیش از آن از مرز عبور می نمایند، باید کل مراحل قرنطینه را اجرا نمایند. علاوه بر این تمامی مسافران کماکان باید پیش از سفر به کانادا، تست کرونا داده و برگه نتیجه منفی آزمایش را به همراه داشته باشند.

در پایان لازم به ذکر است برنامه ArriveCan در کامپیوتر یا به وسیله برنامه تلفن همراه برای کاربران اپل و اندروید در دسترس است.

منبع: مداد
انتشار: 16 تیر 1400 بروزرسانی: 16 تیر 1400 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1238

به "تور کانادا: دستورالعمل ورود آزاد به کانادا بدون احتیاج به قرنطینه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور کانادا: دستورالعمل ورود آزاد به کانادا بدون احتیاج به قرنطینه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید