روباتی که بچه ها را در بیمارستان می خنداند

به گزارش مجله خزرکوه، یک روبات لطیفه گو که مسئول نظافت است به بیمارستان ها فرستاده شده تا بتواند لبخند بر روی لب بیماران بیاورد و به آن ها در مبارزه با ویروس کشنده کرونا یاری کند.

روباتی که بچه ها را در بیمارستان می خنداند

ربات اتوماتیک الا(Ella) توسط شرکت(LionsBot) ساخته شده است. این ربات در آزمایشی که برای آنالیز نوع کارش در بیمارستان تانبریج ولز(Tunbridge Wells) بود خودش را ثابت کرد و محل پذیرش را تر و تمیز نگه داشت.

در نتیجه موفقت در نمونه کار بیمارستان های مدستون(Maidstone) و Tunbridge Wells دو نمونه از آن را برای بخش اطفال اجاره کردند.

شرکت سازنده آن می گوید: الا با هر کسی که می بیند ارتباط برقرار می نماید و شوخی های خنده دار تعریف می نماید و گاهی حتی آواز می خواند.

مرکز تراست(trust) سازمان بهداشت ملی انگلستان می خواهد از این ربات در بخش پذیرش بیمارستان ها برای گردگیری و تمیز کردن طبقات عظیم استفاده کند تا نیروهای انسانی بتوانند بر روی نقاط آلوده به کروناویروس تمرکز نمایند.

الا در برنامه ای شرکت کرد تا ببینند چگونه می تواند با محیط جدید سازگار گردد. او در بخش بچه ها بیمارستان تانبریج گشت و بچه ها را سر ذوق آورد.

چشمان ال ای دی(LED) آبی این روبات هنگام خندیدن جمع می گردد و سرش را تکان می دهد تا حالت خندیدن را تقلید کند و صدای خنده نیز از بلندگوهایش پخش می گردد.

او همچنین بازدیدی جدا از بیمارستان مدستون در روز 22 ژانویه داشت و لطیفه هایی بامزه تعریف کرد.

این مرکز امیدوار است در آینده ای نزدیک دو ربات تمیز نماینده در بیمارستان های خود داشته باشد تا زمین ها و بخش های اصلی پذیرش را تمیز نمایند. حضور الا به سریع تر تمیز کردن و خشک کردن زمین ها یاری می نماید و نیروی کار وقت بیشتری برای پاک کردن نقاط آلوده به کروناویروس پیدا می نمایند تا انتشار ویروس قطع گردد.

این روبات ها در ماه تابستان که فشار کار کمتر است می توانند در بخش های بچه ها مستقر شوند و آن ها را سرگرم نمایند.

سارا گری(Sarah Gray) دستیار مدیرکل تاسیسات این مرکز می گوید:الا بر روی لب کوچک ترین بیماران ما لبخند آورد.

شرکت LionsBot چند دسته روبات مختلف دارد. یکی متخصص تمیزکاری، دیگری متخصص جاروکشیدن، یک زمین شوی آرام و یک ربات کوچک اما قوی برای بلند کردن اجسام 450 کیلوگرمی

همه آن ها حسگرهایی برای تشخیص اجسام و جلوگیری از برخورد به موانع حین حرکت دارند.

آن ها به وسیله یک برنامه تلفن همراه کنترل می شوند که برنامه های تمیزکاری در آن وجود دارد و می توانند برای کارایی بهتر به صورتی گروهی کار نمایند. هنگامی که کارشان تمام گردد به طور اتوماتیک برای شارژ به شارژر وصل می شوند.

این شرکت در سنگاپور می گوید: این روبات ها طوری تنظیم شده اند که پاسخ های احساسی را به وسیله چشم ها و صدا منتقل نمایند. این ربات ها همچنین صفات انسانی مردم سنگاپور را بروز می دهند مثل سخت کوشی و رفتار محبت آمیز.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 27 اسفند 1399 بروزرسانی: 27 اسفند 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1046

به "روباتی که بچه ها را در بیمارستان می خنداند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روباتی که بچه ها را در بیمارستان می خنداند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید