روز دوازدهم تظاهرات در لبنان؛ معترضان همچنان مسیرهای اصلی را مسدود می نمایند

به گزارش مجله خزرکوه، معترضان لبنانی در دوازدهمین روز تظاهرات به روش خود یعنی بستن مسیرها و فلج کردن زندگی عادی مردم ادامه دادند و فرماندهان نظامی و امنیتی این کشور در جلسه ای برای حل این موضوع تقسیم کار کردند.

روز دوازدهم تظاهرات در لبنان؛ معترضان همچنان مسیرهای اصلی را مسدود می نمایند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، معترضان لبنانی که از 25 مهرماه در اعتراض به اوضاع مالی به خیابان ها آمده اند قصد خاتمه دادن این تظاهرات ها را ندارند.

معترضان بسیاری از جهتهای اصلی و فرعی لبنان را بسته اند و زندگی عادی را در این کشور فلج نموده اند.

آنها برای بستن جهتها از روش های مختلفی مانند آتش زدن تایر، پارک کردن دهها خودرو، برپا کردن چادر و نشستن در جهت و گذاشتن موانع استفاده می نمایند.

امروز و در دوازدهمین روز تظاهرات معترضان با برپایی چادر و تحصن در پل رینغ بیروت، تقاطع الشیفرولیه و جل الدیب در شمال بیروت و اتوبان ساحلی که شمال و جنوب بیروت را به هم مرتبط می نماید، این جهتها را بستند.

در شمال لبنان نیز معترضان جهتهای میان طرابلس و عکار را مسدود کردند و پس از قطع جهت ظهر البیدر و زحله تحرکات در بقاع را مختل کردند.

شبکه المیادین خاطرنشان کرد، تظاهرات نمایندگان وارد شهرداری طرابلس شده اند و کارمندان را مجبور به بستن این اداره نموده اند.

در جنوب لبنان هم معترضان جهت کفرمان را برای مدتی بستند و پس از مدتی این جهت باز شد.

بانک های لبنان هشت روز است که به حالت تعطیل درآمده و بسیاری از مدارس و دانشگله ها نیز در این کشور تعطیل شده است.

الیاس بوصعب وزیر لبنان لبنان خاطرنشان کرد، ارتش در صحنه حضور دارد اما با معترضان برخوردی نخواهد داشت.

روزنامه الجمهوریه در گزارشی خاطرنشان کرد، فرماندهی ارتش لبنان جلسه ای با حضور ژوزف عون فرمانده ارتش و تمام فرماندهان نظامی و امنیتی تشکیل داده و حاضران اوضاع کنونی را در سایه ادامه تظاهرات و بستن جهتها به ویژه جهتهای بین المللی در لبنان مورد آنالیز قرار دادند.

در این جلسه قرار بر اجرایی طرحی نظامی-امنیتی برای بازگشایی جهتهای اصلی شده، طرحی که قرار بود دیروز (یکشنبه) وارد فاز اجرایی گردد اما 24 ساعت به تأخیر افتاد.

حاضران در جلسه مذکور مأموریتها و مناطق را تقسیم نموده اند تا بدون برخورد با معترضان، جهتهای اصلی را باز نمایند و زندگی را به روند طبیعی بازگردانند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 51

به "روز دوازدهم تظاهرات در لبنان؛ معترضان همچنان مسیرهای اصلی را مسدود می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روز دوازدهم تظاهرات در لبنان؛ معترضان همچنان مسیرهای اصلی را مسدود می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید