روسیه: فرانسه حقوق بشر را در اعتراضات جلیقه زردها رعایت کند

به گزارش مجله خزرکوه، وزارت امور خارجه روسیه با انتقاد از سرکوب تجمع های هواداران جنبش جلیقه زردها در فرانسه، از مقامامت پاریس که مدعی دفاع از حقوق بشر در دیگر کشورها هستند، خواست تا آزادی شهروندان فرانسوی را نقض نکنند.

روسیه: فرانسه حقوق بشر را در اعتراضات جلیقه زردها رعایت کند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت امور خارجه روسیه امروز (دوشنبه) در بیانیه ای تاکید نمود که روسیه از مقامات فرانسوی می خواهد تا حقوق بشر و آزادی شهروندان این کشور را در جریان تجمع های هواداران جنبش جلیقه زردها نقض ننمایند.

در این بیانیه آمده است: ما امیدواریم که مقامات پاریس که شدیداً مشتاق انتقاد از شرایط حقوق بشر در دیگر کشورهای دنیا هستند، بالاخره وظایف اصلی خود در رعایت حقوق بشر و آزادی شهروندان فرانسوی را به یاد بیاورند.

وزارت امور خارجه روسیه یادآور شده است: هرچند در میان معترضین بیش از پیش هواداران تمایلات تند و افراطی که اقدامات آنها تحریک آمیز و عامل ایجاد هرج و مرج است دیده می گردد، ولی دولت فرانسه هم از طرف دیگر در کوشش برای سرکوب این تجمع ها از روش های سرکوبگرانه: از جمله گاز اشک آور، نارنجک های صدادار، گلوله های آب داغ، بازداشت های جمعی و دستگیری مردم شرکت نماینده در این اعتراضات استفاده می کند.

وزارت خارجه روسیه تاکید نمود که از اقدامات پلیس فراسه نه تنها شرکت نمایندگان در تظاهرات، بلکه تعداد زیادی از خبرنگاران و روزنامه نگاران از جمله اتباع روسی آسیب دیده اند.

در این بیانیه با اشاره به اینکه اظهارات انتقادی درباره عملکرد ارگان های انتظامی فرانسوی از تریبون سازمان ملل و شورای اروپا نیز به کرات شنیده می گردد ، یادآوری شده است: متاسفانه، مقامات پاریس به این نقدها واکنش مناسبی نشان می دهند و پاسخ وزارتخانه های مربوطه فرانسوی تنها برای توجیه این مسئله است که وانمود نمایند فرانسه کشوری دارای سنت مستحکم احترام به حقوق بشر و آزادی های اساسی است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 139

به "روسیه: فرانسه حقوق بشر را در اعتراضات جلیقه زردها رعایت کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: فرانسه حقوق بشر را در اعتراضات جلیقه زردها رعایت کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید