زیان یک میلیارد دلاری ویروس کرونا به سینمای چین

به گزارش مجله خزرکوه، سینمای چین به عنوان دومین بازار بزرگ سینمایی دنیا حداقل 10 درصد از فروش سالانه خود را به سبب شیوع ویروس کرونا از دست داده است.

زیان یک میلیارد دلاری ویروس کرونا به سینمای چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از فوربس، چینی ها که در چند سال اخیر کوشش های فراوانی برای غلبه بر هالیوود و رسیدن به صدر بزرگترین بازار سینمایی دنیا انجام داده بودند فعلا باید از رویای خود دست بردارند چرا که سینمای چین پس شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بیش از 70 هزار سالن سینمایی تا به امروز حداقل با ضرر یک میلیارد دلاری روبرو شده است.

خبرهای شیوع ویروس کرونا سال جاری همزمان با شروع سال نوی چینی و پرسودترین بازه زمانی گیشه سینمای چین منتشر شد و سینمای چین را که پس از هالیوود بزرگترین بازار سینمایی دنیا است و سال گذشته با فروش 9.2 میلیارد دلاری، 33 درصد از فروش دنیای سینما را به خود اختصاص داده را با بحرانی جدی و زیانی بین یک تا دو میلیارد دلار همراه نموده است.

زیان تخمین زده شده بر اساس کاهش فروش بلیت در سینمای چین 10 درصد از فروش سالانه سینماهای این کشور را به خود اختصاص می دهد. حتی در صورت کنترل ویروس کرونا بازگرداندن اعتماد عموم برای رفتن به سینما در میان چینی زمان بر خواهد بود و سینمای چین گیشه بیشتری را نیز از دست خواهد داد.

سهام کمپانی بزرگ واندا فیلم که متعلق به وانگ جیانلین میلیاردر چینی است از تاریخ 17 ژانویه تا به امروز 25 درصد نزول داشته و کمپانی ایمکس چین و بیجینگ اِنلایت مدیا نیز به ترتیب با افت 21 درصدی و 17 درصدی سهام خود رو به رو شده اند.

سینمای چین پیش از این از حیث شمار سالن های سینما از آمریکا پیشی گرفته بود و پیش بینی می شد سال جاری به سلطه دیرینه هالیوود به عنوان بزرگترین بازار سینمایی دنیا از حیث فروش نیز سرانجام دهد.

ویروس کرونا حضور بین المللی سینمای چین در جشنواره های خارجی را نیز تحت تاثیر قرار داده است و سینماگران و سرمایه گذاران چینی فرصت حضور در هفتادمین جشنواره فیلم برلین و بازار فیلم اروپا (EFM) را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 230

به "زیان یک میلیارد دلاری ویروس کرونا به سینمای چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیان یک میلیارد دلاری ویروس کرونا به سینمای چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید