سفیر چین خطاب به جهانپور: اخبار وزارت بهداشت چین را با دقت بخوانید

به گزارش مجله خزرکوه، سفیر چین در تهران در پاسخ به اظهارات سخنگوی وزارت بهداشت ایران به وی پیشنهاد کرد که اخبار نشست های خبری وزرات بهداشت چین را با دقت بخواند.

سفیر چین خطاب به جهانپور: اخبار وزارت بهداشت چین را با دقت بخوانید

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، چانگ هوا سفیر چین در تهران در پاسخ به توئیت کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت ایران در توئیتی نوشت: وزارت بهداشت چین هر روز نشست خبری دارد. پیشنهاد می کنم برای حصول نتیجه، اخبار آن را با دقت بخوانید.

جهانپور در توئیتی نوشته است: مباحث علمی را هیچگاه نه می توان و نه باید با سیاست آمیخت،

همه محافل آکادمیک جهان بر پایه اطلاعات اپیدمیولوژیک و گزارش محققان چین، حداقل آنفلوآنزای تیپ A را از ویروس نوپدید کرونا وخیم تر قلمداد کردند، امروز یافته ها خلاف این را نشان می دهد، به یافته های خودی اطمینان بیشتری داریم.

گفتنی است کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت همچنین در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی گفته بود که چین با ارائه آمار و مدارکش نسبت به بیماری کووید-19 شوخی تلخی با جهان کرد و اضافه کرد: همه کشورهای درگیر این بیماری به استناد مدارک چین تصور کردند بیماری شبیه و آسان تر از بیماری آنفلوآنزا است.

پس از این اظهارات، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران در توئیتی چین را پیشگام مبارزه با کرونا خواند و از یاری های چین به ایران قدردانی کرد. سفیر چین نیز در توئیت دیگری در پاسخ به توئیت موسوی بیان کرد که شایعات نمی توانند دوستی ایران و چین را از بین ببرند. (اینجا بخوانید)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 486

به "سفیر چین خطاب به جهانپور: اخبار وزارت بهداشت چین را با دقت بخوانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر چین خطاب به جهانپور: اخبار وزارت بهداشت چین را با دقت بخوانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید