سپاهان با برنامه بازی می نماید اما پرسپولیس شانس اول قهرمانی است

به گزارش مجله خزرکوه، تهران (پانا) - پیشکسوت صنعت نفت آبادان معتقد است با روندی که این تیم در پیش گرفته است باید در هفته های آینده برای فرار از سقوط در لیگ برتر کوشش کند.

سپاهان با برنامه بازی می نماید اما پرسپولیس شانس اول قهرمانی است

نبی ساکی در گفت وگو با پانا، با اشاره به شرایط بحرانی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان، گفت: شرایط تیم اصلا خوب نیست و در این شرایط واقعا نمی گردد سکوت کرد. وقتی به جدول و امتیازهای نفت نگاه می کنیم، آنچه که هست، همه حاصل کار خوبی بود که در نیم فصل اول انجام شد. در واقع الان اگر این تیم در منطقه خطر نیست، دارد نان آن نتایج نیم فصل اول را می خورد. اصلا در نیم فصل دوم خوب نبودند و نتوانستند آن طور که باید نتیجه بگیرند. بازی هایی که نیم فصل اول این تیم انجام می داد، همه را به کسب سهمیه امیدوار کرد. حتی مقطعی به صدر جدول هم رسیدند. وقتی الان 7 بازی به جای مانده نفت را می بینم، اگر با همین فرمان پیش بفرایند، قطعا باید برای سقوط نکردن کوشش نمایند. بازی های آخر فصل همواره سخت است و امتیاز گرفتن سخت می گردد. ابتدای فصل وقتی تیم روی روال نتیجه گیری بود، مدیریت، کادر فنی و مردم احساس شان این بود که می توانند سهمیه آسیا را بگیرند.

وی ادامه داد: فکر می کنم بازیکنان و کادر فنی چون احساس می نمایند که نه تیمشان می افتد و نه می توانند سهمیه بگیرند، به همین جای جدول و امتیازی که دارند، راضی شدند. احساس می کنم با خیال راحت بازی می نمایند و آن قدر برایشان مهم نیست. اگر اول فصل تیم نتیجه نمی گرفت و شرایط بدی داشت، شاید این همه هجمه و انتقاد متوجه تیم و کادر فنی و مدیریتی نبود. آنها بخاطر آغاز خیلی خوبی که در لیگ بیستم داشتند، انتظارات و توقع را بالا بردند اما در ادامه خیلی از مسائل دست به دست هم داد تا شرایط خوبشان ادامه پیدا نکند. مسائل اقتصادی بد موقع گریبان این تیم را گرفت و نتوانستند بازیکن بگیرند. مصدومیت ها و محرومیت ها هم باعث شد تا دست کادر فنی بسته گردد. اما بازیکنان همه نفرات نیم فصل اول هستند و نمی دانم چه اتفاقی می افتد که تیم صنعت نفت الان چند سال است نیم فصل دوم به این روز می افتد و نتایجش بد می گردد. واقعا برای من جای سوال است. اگر این فرایند ادامه پیدا کند، معین نیست سال آینده چه اتفاقی خواهد افتاد؟ آیا می توانند با این شرایط اقتصادی، این بازیکنان فعلی را هم حفظ نمایند؟ دولت هم عوض می گردد و معین نیست که منابع اقتصادی تیم از کجا تامین خواهد شد.

پیشکسوت تیم فوتبال نفت آبادان درباره نقدها پیشکسوتان از فرایند تیم گفت: آدم نمی تواند الکی حمایت کورکورانه و از روی احساس داشته باشد. تیم شرایط بلاتکلیفی دارد. اگر الان حرف نزنیم، به تیم و طرفداران و مردم آبادان خیانت کردیم. باید واقعیت ها را گفت. می خواهم به کادر فنی بگویم که چرا مسائل و مسائل تیم را در رسانه ها و تلویزیون گفتند؟ آیا نمی توانستند این مسائل را رودررو و حضوری با مسئولان استانی در میان بگذارند و تیم وارد حاشیه نگردد؟ چرا باید مسائل را رسان ای حل کنیم؟ آیا آنها می خواستند با این کارشان پرداختی ها را از 35 درصد به 60 برسانند؟ آیا رساندن پرداختی ها به 60 درصد، ارزشش را داشت که تیم این همه امتیاز از دست بدهد و جایگاهش متزلزل گردد؟ نمی شد با کوشش و نتیجه بهتر به این خواسته خود برسند؟ اگر پرداختی ها یک ماه دیرتر انجام می شد، اتفاقی می افتاد؟ مربیان و بازیکنان که تغییر ننموده اند.

وی ادامه داد: این تیم در نیم فصل اول اگر نگویم برای هر 15 دقیقه، برای هر نیمه اش برنامه داشت. نیمه های اول محتاط و تیم های حریف را بررسی می کرد و نیمه دوم حتی تا دقیقه 90 نتایج را برمی گرداند. این قدر تیم عالی بازی می کرد که همه تحسین می کردند. نمی گویم بازیکنان کم کاری کردند اما با خیال راحت بازی می نمایند. وقتی در نیم فصل اول درخشیدند، مشتری پیدا کردند و تیم فصل بعدشان هم معین شد، دیگر آن طور که باید بازی نمی نمایند.

بازیکن اسبق صنعت نفت آبادان درباره مسائل فنی این تیم برای این گفت: مشکل بزرگی که تیم صنعت نفت داشت، این بود که نتوانست در پست هایی که ضعف دارد، بازیکن بگیرد. با این مسائل اقتصادی سال آینده هم این تیم تغییرات زیادی خواهد داشت و هرکس مربی باشد باید دوباره بازیکنان زیادی بگیرد چون بیشتر بازیکنان فعلی خواهند رفت. این تیم در دفاع وسط مشکل دارد. وقتی اهل شاخه مصدوم شد، طیبی تنها ماند و نتوانستند جایش را پر نمایند. اگر به گل های خورده صنعت نفت آبادان نگاه کنید، حدود 8 تا 10 گل یک شکل خورده ایم. تیم ها هم می دانند باید به چه شیوه ای مقابل این تیم به گل برسند.

وی اضافه کرد: بازی های به جای مانده خیلی اهمیت دارد. همه بازی ها سخت است و اصلا بازی آسان وجود ندارد. متاسفانه مشکل دیگری که تیم دارد، این است که در جریان بازی مدت هاست که گل نزده ایم. باید منتظر بنشینیم تا پنالتی گردد و طالب ریکانی برای تیم گل بزند. این تیم به باخت عادت نموده است. تیمی که در نیم فصل اول تا قبل از بازی با سپاهان، حتی یک مساوی هم در خانه به حریفان نداده بود، الان در خانه به آلومینیوم می بازد.

نبی ساکی در ادامه با بیان اینکه شانس قهرمانی پرسپولیس نسبت به سپاهان بیشتر است، گفت: وقتی پرسپولیس بازی های عقب افتاده زیادی داشت و در رتبه نهم جدول بود، گفته بودم که این تیم خودش را بالا می کشد و مدعی می گردد. آنها بازیکنان فوق العاده ای در اختیار دارند و راهشان را پیدا نموده اند. تیم سپاهان هم تیمی قدرتمند و با برنامه است و در بیشتر بازی ها فوتبال زیبایی به نمایش می گذارد. با این وجود معتقدم چون پرسپولیس به پختگی و تجربه لازم رسیده است، فکر می کنم شانس اصلی قهرمانی باشند. بازیکنان این تیم مزه قهرمانی را چند سال پشت سر هم چیده اند و دنبال افتخارآفرینی برای خودشان هستند و طبیعی است که در این راه باشگاه هم سود می برد.

وی در خاتمه گفت: بازیکنان پرسپولیس می خواهند جاودانه شوند و پنجمین قهرمانی پیاپی را بیاورند. نگاه فردی بازیکنان، به سود تیم است. وقتی کسی می خواهد نفر اول گردد، هیچ وقت نمی گوید نفر دوم هستم. مطمئن باشید کوشش می نماید به خواسته اش برسد. کسی که نفر دوم هم باشد اما رویای نفر اول شدن داشته باشد، یقین بدانید در کارش به میزان نفر اول یاری خواهد نمود. حمید مطهری روزی سرمربی بزرگی خواهد شد. او در پرسپولیس بیشتر از نفر اول یاری می نماید. اطلاعات و مطالعه و به روز بودنش از خیلی از سرمربی های لیگ رجحان ما بیشتر و قوی تر است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 28 تیر 1400 بروزرسانی: 28 تیر 1400 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1260

به "سپاهان با برنامه بازی می نماید اما پرسپولیس شانس اول قهرمانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سپاهان با برنامه بازی می نماید اما پرسپولیس شانس اول قهرمانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید