شایعات پیرامون واکسن سرخک رد شد

به گزارش مجله خزرکوه، طبق بررسی ده ها مطالعه در مورد واکسن سرخک و تأثیر آن بر روی سلامتی بچه ها، شایعات مطرح شده مبنی بر تاثیر آن بر روی ابتلا به اختلال اوتیسم رد شد.

شایعات پیرامون واکسن سرخک رد شد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از دیلی میل، طبق بررسی ده ها مطالعه در مورد واکسن سرخک و تأثیر آن بر روی سلامتی بچه ها، شایعات مطرح شده مبنی بر تاثیر آن بر روی ابتلا به اختلال اوتیسم رد شد.

نوبت اول تزریق واکسن MMR معمولاً حوالی 9 تا 15 ماهگی و دوز دوم بین 25 ماهگی تا 6 سالگی تجویز می شود؛ بنابراین برخی از والدین بچه ها اوتیسم به دلیل ترس از ابتلا فرزند دومشان به این اختلال معمولا از تزریق واکسن نوبت اول اجتناب می کنند تا مبادا فرزندشان مبتلا به اختلال اوتیسم شود.

محققان 138 مطالعه مختلف را درباره واکسن سرخک مورد بررسی قرار دادند و درنهایت دریافتند، میان تزریق واکسن MMR که واکسنی جهت پیشگیری از سرخک، اوریون و سرخجه است، هیچ ارتباطی وجود ندارد.

واکسن ام ام آر به طور گسترده ای در جهان مورد استفاده است و تا سال 2001 میلادی بیش از 500 میلیون دوز در 100 کشور جهان تجویز شده بود؛ پیش از تجویز این واکسن، سرخک همه ساله موجب مرگ 2.6 میلیون نفر می شد.

کارشناسان تأکید می کنند، انتشار خبرهای اشتباه پیرامون این واکسن و ارتباط آن با اوتیسم می تواند منجر به کاهش تزریق آن و شیوع بیماری هایی نظیر سرخک و اوریون شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 540

به "شایعات پیرامون واکسن سرخک رد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شایعات پیرامون واکسن سرخک رد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید