ماجرای ضرب و شتم زنان روستای ذهبدی بشاگرد از سوی نیروی انتظامی خبرنگاران

به گزارش مجله خزرکوه، اخبار ضد و نقیضی درباره درگیری عوامل نیروی انتظامی با اهالی روستای ذهبدی شهرستان بشاگرد بر سر احداث نیروگاه خورشیدی در چراگاه و اراضی کشاورزی این منطقه به گوش می رسد که امیدواریم مسئولان مربوطه به این جریان ورود کنند.

ماجرای ضرب و شتم زنان روستای ذهبدی بشاگرد از سوی نیروی انتظامی خبرنگاران

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، صبح روز گذشته، 15 بهمن ماه تصاویری مبنی بر درگیری عوامل نیروی انتظامی با برخی اهالی روستای ذهبدی شهرستان بشاگرد در شبکه های مجازی منتشر شد.

طبق گفته اهالی این روستا، عوامل نیروی انتظامی حتی به زنان و بچه ها روستا هم رحم نکردند و آنان را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

شنیده ها حاکی از این است که در نزدیکی این روستا شرکتی واقع شده که قرار است برای آن، نیروگاهی خورشیدی احداث شود و محل احداث این نیروگاه، چراگاه و زمین های کشاورزی اهالی روستای ذهبدی است که با این کار مردم دیگر نمی توانند از این اراضی استفاده کنند.

ناگفته نماند که این زمین های کشاورزی و اراضی هیچ سند مالکیتی ندارند و طبق شنیده ها، در شهرستان بشاگرد هیچ روستایی سند مالکیت ندارد، اما به گفته مردم، این زمین ها به صورت وراثتی به آن ها رسیده و مالک آن ها هستند.

بر همین اساس و با توجه به اینکه مردم مخالف ایجاد این نیروگاه در چراگاه و زمین های کشاورزی هستند، بار ها پیگیر این جریان شدند و حتی شکایت نامه ای تنظیم کردند، اما پفراینده مربوطه به جایی نرسیده است.

طبق ادعاهای اهالی این روستا و نوشته های فعالان مجازی که تصاویر مربوطه را در شبکه های اجتماعی منتشر کردند، 15 بهمن ماه هم که اهالی متوجه حضور مسئولان مربوطه در اراضی مورد نظر برای احداث نیروگاه می شوند، در آنجا حاضر می شوند و مخالفت خود را اعلام می کنند چرا که با اینکار محدوده چراگاه دام های خود را از دست می دهند، اما با توجه به اینکه ابراز مخالفتشان بی تاثیر بوده، شروع به تخریب فنس های نیروگاه می کنند و نیروی انتظامی هم وارد عمل می شود و 15 نفر (زن و مرد) را بازداشت می کند و بعد هم زنان را مورد ضرب و شتم قرار می دهد و آنان را در روستا رها می کنند.

از میزان صحت و سقم این ماجرا اطلاع نداریم، اما آنچه مسلم است، بروز این نوع رفتار های نامناسب از سوی نیروی انتظامی صحیح نیست و باید اصلاحی در این فرایند صورت گیرد چرا که اواسط مهرماه سال جاری نمونه دیگری از این اتفاق در روستای ابوالفضل (ع) شهرستان اهواز رخ داد و عوامل انتظامی تیرهای ساچمه ای به سمت مردم روستا شلیک کرده بودند و این موضوع باعث جریحه دار شدن افکار عمومی شد و واکنش های بسیاری از سوی مردم و حتی مسئولان و کنندگان مجلس شورای اسلامی به همراه داشت و وعده هایی برای اصلاح نحوه برخورد عوامل اجرائیات شهرداری ها و نیروی انتظامی به مردم دادند که هنوز محقق نشده است.

ناگفته نماند که مسئولان نیروی انتظامی بشاگرد مسئله درگیری نیروی انتظامی با مردم و ضرب و شتم زنان را تکذیب کرده اند و اظهار داشتند که اقدامات پلیس بر حسب دستور مرجع قضایی و در چارچوب قانون اجرا شده و پروژه احداث نیروگاه پروژه ای ملی و به نفع شهفرایندان بشاگردی و عموم مردم استان هرمزگان است. سعید شفیعی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی هرمزگان در این باره گفت: در راستای افتتاح پروژه ملی نیروگاه خورشیدی در بشاگرد، چندین مرحله جلسات سخنرانی توسط مسئولان انتظامی شهرستان با اهالی روستای زهبدی در خصوص عدم ایجاد مزاحمت و ممانعت از هر گونه تنش در پیشبرد پروژه ملی برگزار و همچنین با دهیار و شورای اسلامی روستا جلساتی منعقد لیکن گره گشا نبوده است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی هرمزگان با بیان اینکه طی چندین مرحله نیروگاه و پروژه در حال احداث توسط اهالی روستا مورد تخریب واقع شده بود، اذعان کرد: مراتب به مراجع قضائی اعلام و موضوع در شورای تأمین شهرستان مطرح و محرز شد واگذاری زمین جهت یک پروژه ملی و در جهت منافع عموم به صورت قانونی توسط نهاد های مربوطه به آن شرکت واگذار شده است. با هماهنگی قضائی دستور شناسایی و دستگیری مزاحمین و افرادی که باعث ممانعت از فعالیت آن پروژه بودند صادر و تیم گشتی و پاسگاه انتظامی جکدان به محل مورد متنازع اعزام شدند. با حضور مأموران عده ای قصد ممانعت از اجرای قانون داشتند که در نهایت مأموران جمعیت را بدون هیچ گونه درگیری متفرق کردند.

شفیعی با تأکید بر اینکه تا کنون هیچ گونه شکایتی از مردم در این راستا واصل نشده و در صورت وجود شکایت بررسی های لازم صورت می پذیرد، ابراز کرد: شبکه های معاند با انتشار چنین اخباری قصد تشویش اذهان عمومی و خراب کردن جلوه پلیس خدمتگذار را دارند، زیرا هیچ گونه برخوردی توسط مأموران نسبت به اهالی روستا صورت نگرفته و تعدای مغرض و معاند با بارگذاری عکس های فاقد اعتبار و کذب در فضای مجازی آن را حربه ای قرار داده اند تا آن طریق به خواسته خود برسند. شهفرایندان اخبار را از مراجع موثق دریافت کنند. البته عاملان انتشار تصاویر شناسایی و اقدامات پلیسی در این راستا در دستور کار مأموران قرار گرفت.

گفتنی است، خبرنگاران هیچ یک از ادعاهای مطرح شده را تایید یا تکذیب نمی کند و پیگیر شفاف سازی اصل ماجرای درگیری عوامل نیروی انتظامی با اهالی روستای ذهبدی شهرستان بشاگرد خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 فروردین 1400 بروزرسانی: 8 فروردین 1400 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1069

به "ماجرای ضرب و شتم زنان روستای ذهبدی بشاگرد از سوی نیروی انتظامی خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای ضرب و شتم زنان روستای ذهبدی بشاگرد از سوی نیروی انتظامی خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید