مخالفت ریاست جمهوری افغانستان با آزادی زندانیان طالبان

به گزارش مجله خزرکوه، در حالی که بر اساس گفت وگوهای طالبان و آمریکا در قطر قرار است 5 هزار زندانی این گروه آزاد گردد اما ریاست جمهوری افغانستان به تازگی با آن مخالفت نموده است.

مخالفت ریاست جمهوری افغانستان با آزادی زندانیان طالبان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، بر اساس توافق طالبان و آمریکا در دوحه، قرار است پیش از شروع مذاکرات بین الافغانی دستکم 5 هزار زندانی طالبان و یکهزار نظامی افغان شروع شوند.

اما ریاست جمهوری افغانستان گفته که آزادی این زندانیان در مذاکرات بین الافغانی یکی از بحث های مهم خواهد بود.

صدیق صدیقی سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان اظهارداشت: زمانی که دولت افغانستان وارد مذکرات رسمی با طالبان گردد، و این گروه تقاضای آزادی زندانیان را داشته باشد، در آن موقع با توجه به قوانین و منافع مردم درباره آن بحث خواهد شد.

مولانا جلال الدین شینواری یکی از مقامات سابق طالبان به طلوع گفته است که اگر فرایند آزادسازی زندانیان طالبان پیش از مذاکرات بین افغانها شروع نگردد، این فرایند با بن بست های بسیاری روبرو خواهد شد.

این اظهارات ارگ ریاست جمهوری افغانستان در حالی اجرا شده است که از ساعت 24 امشب بمدت یک هفته کاهش خشونت طالبان بین نیروهای امنیتی و نظامیان آمریکایی در افغانستان شروع خواهد شد.

قرار است آخر ماه جاری میلادی توافقنامه صلح طالبان و آمریکا به امضا برسد.

بعضی از کارشناسان معتقدند که مخالفت های ریاست جمهوری افغانستان با توافقات قطر، با اعلام نتایج نهایی انتخابات این کشور ارتباط دارد.

به همین دلیل اشرف غنی کوشش می نماید که به این طریق، حمایت نهادهای بین المللی و آمریکا را از دولت کنونی افغانستان کسب کند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 356

به "مخالفت ریاست جمهوری افغانستان با آزادی زندانیان طالبان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت ریاست جمهوری افغانستان با آزادی زندانیان طالبان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید