مدیریت بهینه و گسترش قانونمند شهر با نظارت بر اراضی حریم شهری

به گزارش مجله خزرکوه، خبرگزاری خبرنگاران- درجلسه ای با حضور شهردار و جمعی از معاونین و مدیران منطقه، مصوبات شورای شهرسازی و معماری درخصوص حریم و محدوده جدید شهرداری منطقه9 مورد بررسی قرار گرفت.

مدیریت بهینه و گسترش قانونمند شهر با نظارت بر اراضی حریم شهری

به گزارش خبرنگار ما در تبریز، با حضور نسیانی شهردار و جمعی از معاونین و مدیران منطقه، جلسه هماهنگی و بررسی مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری در خصوص حریم و محدوده جدید شهرداری منطقه9 در محل اتاق جلسه شهردار برگزار گردید.

در این جلسه،بهرام نسیانی با بیان اینکه حریم شهرداری منطقه9 از 5000 هکتار به 17000 هکتار افزایش یافته است، گفت: طبق مصوبات جدیدی که طی یک ماه گذشته به این شهرداری ابلاغ شده، مدیریت اراضی این حرائم به شهرداری منطقه9 واگذار شده است.

شهردار منطقه9 اعلام نمود: گسترش قانونمند ومدیریت بهینه شهر بدون توجه به پیرامون شهر و نظارت بر اراضی حریم شهر تحقق نمی یابد و در این راستا ممانعت از ساخت و سازهای شتابان، بی رویه و غیر قانونی در دستور کار مدیران شهری واقع شده است.

نسیانی با اشاره به محدوده مصوب باسمنج و روستاهای جانقور، حاج عبدل، نعمت آباد، باغ یعقوب، شادآبادعلیا، زرنق، هروی و بیرق، گفت: شهرداری منطقه9 مخالف توسعه فیزیکی روستاهای همجوار است چون این موضوع باعث گستردگی بیش از حد و نیز رشد فزاینده ساخت و سازهای غیرمجاز می شود.

وی اضافه نمود: اراضی خارج از محدوده های روستائی جزو حریم شهرداری منطقه9 بوده و هرگونه احداث بنا و ساخت و ساز خارج از محدوده این روستاها و این اراضی غیر قانونی می باشد که مقابله و جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز مورد تأکید مجریان امر است.

شهردار منطقه9 شرح داد: لازم است مکاتبات لازم از طرف شهرداری منطقه جهت هماهنگی با ارگانها و سازمان های خدمات رسان همچون اداره برق، آب و فاضلاب و گاز جهت ممانعت از ارائه خدمات به بناهای غیرمجاز در این حرائم صورت گیرد و ارائه هرگونه خدمات، منوط به کسب مجوزهای لازم از شهرداری منطقه9 باشد.

نسیانی در بخش پایانی سخنان خود گفت: بخش مهمی از مسائل شهری بطور مستقیم و غیر مستقیم به تحولات پیرامون شهر بستگی دارد و در این راستا ممانعت از رشد غیر طبیعی روستاها و همچنین محافظت از اراضی پیرامون شهر بعنوان سرمایه های تجدید ناپذیر برای تأمین و رفع برخی نیازها، باید بیش از پیش مورد توجه مدیران قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 29 دی 1399 بروزرسانی: 29 دی 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 925

به "مدیریت بهینه و گسترش قانونمند شهر با نظارت بر اراضی حریم شهری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیریت بهینه و گسترش قانونمند شهر با نظارت بر اراضی حریم شهری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید