نمی توانیم این همه نفت تولید کنیم!

به گزارش مجله خزرکوه، مدیران صنعت نفت به دولت ترامپ هشدار دادند آمریکا برای تولید حجم نفت، گاز و سایر محصولات انرژی که چین را تحت توافق تجاری جدید ملزم به خرید آنها کرده است، به مشکل برخواهد خورد.

نمی توانیم این همه نفت تولید کنیم!

به گزارش خبرنگاران، فاز اول توافق تجاری که در 15 ژانویه توسط دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا امضا شد، چین را ملزم کرده است در مدت دو سال آینده 52.4 میلیارد دلار گاز طبیعی مایع، نفت خام، فرآورده های پالایشی و زغال سنگ خریداری کند. موسسه امریکن پترولیوم ماه گذشته در ملاقات با مقامات وزارت انرژی آمریکا که پشت درهای بسته صورت گرفت، هشدار داد چین برای جامه عمل پوشاندن به این تعهد، باید یک میلیون بشکه در روز نفت خام بیشتر، 500 هزار بشکه در روز فرآورده های پالایشی و 100 نفتکش گاز طبیعی مایع وارد کند.

این گروه لابی صنعت نفت گفت این حجم از انرژی که چین موافقت کرده است خریداری کند، زیرساخت صادراتی و ظرفیت تولید آمریکا را در مضیقه قرار می دهد و بیشتر از رشد تولید نفت تا سال 2021 است که از سوی دولت فدرال پیش بینی شده است.

موسسه امریکن پترولیوم به وزارت انرژی آمریکا اعلام کرده است توانایی آمریکا برای توسعه صادرات نفت و سایر مایعات انرژی احتمالا به یک عامل محدودکننده تبدیل خواهد شد و حتی اگر این میزان تولید موجود باشد، چالشهای لجستیکی درخصوص حمل دریایی و کانال پاناما به قوت خود باقی هستند.

مقامات وزارت انرژی آمریکا برای این ملاقات درخواست کرده بودند زیرا مایل بودند دریابند تعهد چین برای خرید انرژی آمریکا پس از امضای توافق تجاری، چه تاثیری روی صنعت نفت و گاز این کشور خواهد گذاشت.

صنعت نفت یکی از بزرگترین برندگان توافق تجاری آمریکا با چین خواهد بود و اظهارات مقامات لابی کننده این صنعت پرسشهایی را درباره تعهد چین برای خرید حداکثر 200 میلیارد دلار بیشتر کالاها و خدمات آمریکایی در دو سال آینده برمی انگیزد. آمریکا در سال 2017 یک سال پیش از آغاز جنگ تجاری با چین، 187 میلیارد دلار کالا و خدمات به این کشور صادر کرده بود. همچنین تردیدهایی درباره توانایی آمریکا برای افزایش سریع تولید سویا و سایر محصولات کشاورزی برای صادرات به چین وجود دارد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، نمایندگان صنعت نفت و گاز از این بسته تجاری به شدت استقبال کرده بودند و موسسه امریکن پترولیوم در ژانویه توافق با چین را گامی در راستا درست برای انرژی آمریکا خوانده بود.

با این حال تحلیلگران پیش از این هشدار داده بودند که محدودیتهای لجستیکی و قراردادی ممکن است برای چین عمل به تعهداتش را سخت کند. به عنوان مثال در بخش گاز، این کشور شاهد افزایش قابل ملاحظه واردات گاز از طریق خط لوله از روسیه در سالهای آینده است که باعث افت تجارت LNG خواهد شد.

ملاقات میان موسسه امریکن پترولیوم و وزارت انرژی آمریکا پیش از تعطیلی صنعتی چین به دلیل شیوه ویروس کرونا روی داد که باعث ریزش شدید قیمت نفت شد و در نتیجه، تحلیلگران پیش بینی خود از تقاضای جهانی برای نفت در سال میلادی جاری را به میزان قابل ملاحظه ای تنزل دادند. یک مقام وزارت انرژی آمریکا اظهار کرده که پیش از سفری که قرار است به چین انجام بگیرد، ملاقاتهای مشابهی با مدیران بخش زغال سنگ، LNG و تجارت برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 323

به "نمی توانیم این همه نفت تولید کنیم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمی توانیم این همه نفت تولید کنیم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید