هشدار مرکل درباره موج دوم کرونا ، گشایش کاسبی های خرد در آلمان

به گزارش مجله خزرکوه، همزمان با باز شدن فروشگاه های کوچک تر از 800 متر و راه افتادن کاسبی های خرد در آلمان، صدر اعظم این کشور نسبت به بازگشت موج دوم ویروس کرونا هشدار داد.

هشدار مرکل درباره موج دوم کرونا ، گشایش کاسبی های خرد در آلمان

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، آنگلا مرکل که تدابیر دولت او به کاهش چشم گیر نرخ ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا انجامیده، حالا نگران بازگشت کووید-19 با موجی عظیم تر به دلیل بازگشایی کسب و کارهای خرد و شتاب در نادیده دریافت قوانین قرنطینه است. صدر اعظم آلمان در یک تماس تصویری گفت مذاکره با مسئولان بعضی ایالت های فدرال برای جلوگیری از آسان گیری زودرس خوب پیش نرفته است.

از دوشنبه صبح در نخستین مرحله آسان گیری قرنطینه کرونا پس از حدود یک ماه، کتابفروشی ها، گلفروشی ها، نمایندگان شرکت های خودروسازی و دیگر فروشگاه ها با مساحت کمتر از 800 مترمربع کار و فعالیت را از سر دریافتد. سختگیری های موقتی مربوط به قرنطینه کرونا در آلمان و چند کشور دیگر اروپایی برداشته شد و در نروژ هم بعضی مهدهای کودک پس از حدود یک ماه دوباره میزبان بچه ها شدند.

گوری ملبی، وزیر آموزش نروژ در توجیه باز شدن مهدها گفت: ویروس کرونا به مرحله پایش رسیده و از آنجا که کووید-19 کمتر روی بچه ها اثر می گذارد، رفتن بچه ها به مدرسه و مهد ایمن است. با این حال بعضی پدرها و مادرها در نروژ و دانمارک از بازگشایی مراکز آموزشی انتقاد کردند و یک صفحه فیس بوکی در نروژ با نام بچه های ما خوکچه آزمایشگاهی کووید-19 نیستند بیش از 300 هزار امضا جمع کرد.

یافته های یک نظرسنجی نشان می دهد دست کم 25 درصد والدین نروژی نمی خواهند بچه های خود را پیش از کسب اطمینان از برطرف شدن خطر کرونا به مدرسه ها بفرستند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 493

به "هشدار مرکل درباره موج دوم کرونا ، گشایش کاسبی های خرد در آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار مرکل درباره موج دوم کرونا ، گشایش کاسبی های خرد در آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید