هفتمین شب اعتراضات سراسری در کاتالونیا

به گزارش مجله خزرکوه، صدها نفر از هواداران استقلال کاتالونیا شب گذشته برای هفتمین شب متوالی در خیابان های بارسلونا اقدام به برپایی تظاهرات کردند.

هفتمین شب اعتراضات سراسری در کاتالونیا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، اعتراضات سراسری در ایالت کاتالونیا در مخالفت با حکم دادگاه عالی اسپانیا مبنی بر حبس طولانی مدت رهبران جدایی طلب این ایالت، برای هفتمین شب متوالی ادامه داشته است. صدها نفر از معترضان شب گذشته در خیابان های شهر بارسلونا تظاهرات کردند.

بر اساس این گزارش، گروهی از معترضان یک جاده منتهی به اداره های دولتی اسپانیا در کاتالونیا را مسدود کردند. گروه دیگری از تظاهرات کنندگان نیز اقدام به پرتاب اشیاء مختلف به سوی خودروهای پلیس کردند. با این حال، شب گذشته نشانه ای از خشونت های شدیدی که طی روزهای اخیر در بارسلونا به وقوع پیوسته بود، مشاهده نشده است.

روز آدینه بدترین خشونت های سال های اخیر در ایالت کاتالونیا گزارش شده است به طوری که جوان های معترض صدها سطل زباله و کیوسک روزنامه فروشی را به آتش کشیدند و سنگ و بطری به سوی نیروهای پلیس پرتاب کردند.

فرناندو گراند مارلاسکا وزیر کشور موقت اسپانیا در جمع خبرنگاران گفت: 288 مامور پلیس در درگیری های اخیر زخمی شده اند و 267 دستگاه خودروی پلیس نیز آسیب دیده است. در درگیری های اخیر بیش از 194 نفر نیز بازداشت شده اند. صدها نفر از تظاهرات کنندگان نیز زخمی شده اند.

شهردار بارسلونا نیز از وخامت حال یکی از معترضان و یک نیروی پلیس خبر داده است. چند نفر از تظاهرات کنندگان نیز به واسطه شلیک گلوله های پلاستیکی از سوی پلیس، بینایی یکی از چشمان خود را از دست داده اند.

مقام های شهری اعلام نموده اند که اعتراضات و خشونت های اخیر تاکنون 2.5 میلیون یورو خسارت به شهر بارسلونا وارد نموده است.

نخست وزیر موقت اسپانیا تاکید نمود: دولت مادرید بر این مساله پافشاری می نماید که مشکل کاتالونیا، استقلال نیست، مساله ای که اتفاق نخواهد افتاد، چرا که این اقدام غیرقانونی است و اکثر کاتالان ها نیز خواهان چنین چیزی نیستند و به جای آن خواهان همزیستی هستند.

نتایج نظرسنجی ماه جولای نشان می دهد که میزان حمایت از استقلال کاتالونیا به پایین ترین سطح خود در دو سال اخیر رسیده است. 48.3 درصد مردم کاتالونیا مخالف استقلال بوده و 44 درصد از آن حمایت نموده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 26

به "هفتمین شب اعتراضات سراسری در کاتالونیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هفتمین شب اعتراضات سراسری در کاتالونیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید