هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال از اکثریت افتاد، مصوباتی که غیرقانونی است

به گزارش مجله خزرکوه، هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در حالی تشکیل جلسه داد که با توجه به استعفای سه نفر از اعضا و غیبت یک عضو دیگر از اکثریت افتاده بود و این جلسه رسمیت نداشت.

هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال از اکثریت افتاد، مصوباتی که غیرقانونی است

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال امروز تشکیل جلسه داد. جلسه ای که با تصمیماتی نیز همراه بود و البته گفته می گردد در این جلسه ریاست یونس اسدی مقدم به عنوان رئیس کمیته اخلاق به تصویب رسیده است.

فارغ از اینکه آیا حیدر بهاروند به عنوان سرپرست موقت فدراسیون فوتبال تا زمان برگزاری انتخابات می تواند رئیس برای کمیته ها انتخاب کند یا نه، مسئله دیگری نیز مطرح است. اینکه اسدی مقدم پیش از مصوبه هیئت رئیسه کار خود را در کمیته اخلاق شروع نموده بود.

طبق بند سه از ماده 35 اساسنامه فدراسیون فوتبال، معین رؤسا، معاونین و اعضای رکن قضایی بنا به پیشنهاد رئیس فدراسیون از جمله اختیارات هیئت رئیسه برشمرده شده است. با توجه به اینکه کمیته اخلاق نیز جزو ارکان قضایی فدراسیون محسوب می گردد - فارغ از اینکه طبق اساسنامه رسمی فیفا انتخاب و پیشنهاد ارکان قضایی توسط رئیس غیرقانونی است - شروع فعالیت اسدی مقدم بدون مصوبه هیئت رئیسه امکان پذیر نیست.

براین اساس و در حالی که سایت رسمی فدراسیون فوتبال فقط به برگزاری نشست هیئت رئیسه اشاره نموده و مصوبات را مخابره ننموده است، اما انتصاب اسدی مقدم از سوی بهاروند به عنوان رئیس کمیته اخلاق در رسانه ها مخابره شده است. فدراسیون هم که نسبت به اخبار غیررسمی سریعاً واکنش نشان می دهد و اخباری که از نظر آنها غیرواقعی باشد را تکذیب می نماید، با سکوت نسبت به انتشار این خبر به نوعی آن را تأیید می نماید.

در این بین جالب است بدانید که حتی در صورت تصویب انتصاب اسدی مقدم به عنوان رئیس کمیته اخلاق، این انتصاب غیرقانونی است. از آنجایی که انتصاب ارکان قضایی احتیاج به تصویب هیئت رئیسه دارد، این اتفاق در جلسه امروز هیئت رئیسه نمی توانسته صورت بگیرد.

طبق بند یک از ماده 36 اساسنامه فدراسیون فوتبال، جلسات هیئت رئیسه با حضور اکثریت دو سوم اعضا رسمیت پیدا می نماید. این در حالی است که از 9 عضو هیئت رئیسه علی کفاشیان و مهدی تاج استعفا نموده اند و محمود شیعی نیز که به عنوان نماینده مدیران عامل باشگاه ها به عضویت هیئت رئیسه درآمده بود، پس از استعفا از مدیرعاملی باشگاه پیکان قانوناً از هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال کنار گذاشته می گردد.

پس از کنار رفتن سه نفر از 9 عضو هیئت رئیسه، عملاً فقط دو سوم از اعضای هیئت رئیسه باقی مانده اند که برای برگزاری جلسات باید تمام نفرات حاضر در جلسات حضور پیدا نمایند تا این جلسات رسمیت پیدا کند. در جلسه امروز هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال فقط حیدر بهاروند، محمود اسلامیان، لیلا صوفی زاده، عبدالکاظم طالقانی و فریدون اصفهانیان حضور داشته اند و راهنمایی ممبینی غایب جلسه بوده است.

غیبت ممبینی در جلسه امروز هیئت رئیسه عملاً آن را از اکثریت انداخته است و به این شکل برگزاری جلسه هیئت رئیسه رسمیت پیدا نمی نماید و اگر مصوبه ای نیز در جلسه امروز به امضا رسیده باشد، غیرقانونی است. هرچند فدراسیون فوتبال در اخبار خود به مصوبه ای اشاره ننموده است، با این حال اگر مصوبه ای به تاریخ امروز وجود داشته باشد آن مصوبه غیرقانونی است.

ضمن اینکه هیئت رئیسه تصمیم گرفته است که در خصوص بحث برگزاری انتخابات با اساسنامه موجود، پیگیری لازم مجدداً از فدراسیون جهانی صورت پذیرد تا در صورت تأیید این موضوع فرایند مربوطه در جهت برگزاری مجمع انتخاباتی انجام گردد. در حالی که حتی تصمیم گیری در این خصوص نیز در جلسه ای که از رسمیت افتاده است، شدنی نیست.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 415

به "هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال از اکثریت افتاد، مصوباتی که غیرقانونی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال از اکثریت افتاد، مصوباتی که غیرقانونی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید