واکسن های مورد تایید برای سفر به کشورهای مختلف

به گزارش مجله خزرکوه، واکسن های مورد تایید برای سفر به کشورهای مختلف کدام ها هستند؟

با ورود انواع واکسن ها بسیاری از کشورها مجددا مرزهای خود را به روی گردشگران باز نموده اند. در سال 2020 ورود گردشگران بین المللی نسبت به سال 2019 با 74 درصد کاهش همراه بود و به 380 میلیون نفر رسید. این درحالی است که در ماه های اخیر با وجود 3.7 بیلیون دوز واکسن در سراسر دنیا سفرهای بین المللی بهبود یافته است. اما باید در نظر داشت که هر آنتی بادی واکسنی به مسافران اجازه نمی دهد که آزادانه به کشورهای خارجی سفر نمایند.

واکسن های مورد تایید برای سفر به کشورهای مختلف

به عبارتی بسیاری از کشورها تنها از دریافت نمایندگان برخی از واکسن های کووید -19 به اسم بازدید نماینده استقبال می نمایند. اتحادیه اروپا اعلام نمود که به بازدیدنمایندگانی که واکسن Covishield را زده اند اجازه پذیرش نخواهد داد، زیرا این واکسن به وسیله تنظیم نماینده داروهای اتحادیه اروپا تأیید نشده است. پس اگر قصد سفر به کشورهای خارجی را دارید و نمی دانید واکسن های مورد تایید برای سفر کدام ها هستند، پس با مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید.

همه گیری ویروس کرونا علاوه بر ایجاد بحران بهداشتی، بحران اقتصادی عظیمی در دنیا ایجاد نموده است. به طوری که کشورهای دنیا میلیون ها نفر را تنها از بخش سفر و گردشگری از دست داده اند. به اسم مثال، ایالات متحده سال گذشته 766 میلیارد دلار در بخش سفر و گردشگری دچار ضرر شد.

در حالی که انگلیس 148 میلیارد پوند و آلمان 161 میلیارد یورو در همان بخش و در همان مدت از دست داد. اما اکنون واکسن های بسیاری در کشورهای دنیای به وجود آمده اند. به همین علت مسافران و گردشگران بسیاری درصدد هستند تا واکسینه شوند و به کشورهای مقصد خود سفر نمایند.

قبل، حین و بعد از واکسن کرونا چه باید کرد؟

ممکن است بسیاری از مسافران ندانند واکسن های مورد تایید برای سفر به کشورهای مختلف کدام ها هستند. پس توصیه می گردد مسافران متناسب با مقصدی که می خواهند به آن سفر نمایند، واکسن بزنند. در واقع باید واکسنی را انتخاب نمایند که به لحاظ ایمنی و اعتبار در کشور مقصد مورد تایید باشد.

وقتی صحبت از بازگشایی مرزها برای کسانی که واکسینه شده اند به میان می آید، موضوع کمی پیچیده می گردد، زیرا برخی از کشورها درهای خود را به روی برخی از کشورهای خاص که شرایط امن تری دارند باز نموده اند. این در حالی است که برخی دیگر از کشورها به مسافران هر کشوری که واکسینه شده اند، اجازه ورود می دهند.

از طرفی دیگر کشورهای خارجی واکسن های مختلفی را تأیید نموده اند و مورد استفاده قرار داده اند. به اسم مثال مجارستان کشوری است که بیشترین تعداد واکسن های مورد تأیید را دارد. یعنی 8 نوع واکسن برای پذیرش در این کشور مورد تایید است.

اما بیشتر کشورهای عضو اتحادیه اروپا فقط واکسن های مورد تأیید به وسیله آژانس دارویی اروپا (EMA) که Pfizer ، Moderna ، Astra Zeneca و Janssen هستند را تأیید نموده اند. بنابراین، فردی که با Sputnik V واکسینه شده است، می تواند به مجارستان سفر کند اما نمی تواند وارد آلمان یا فرانسه گردد.

جالب است بدانید که 2.9 میلیارد نفر در دنیا حداقل اولین دوز واکسن COVID-19 خود را دریافت نموده اند که در بین آنها 1/1 میلیارد نفر به طور کامل واکسینه شده اند. از این رو قرار است دنیا مرزهای خود را به تدریج، شاید به آرامی، اما با خیالی آسوده به روی گردشگران باز کند.

اگر می خواهید به طور دقیق بدانید که در چه کشورهایی کدام واکسن ها مورد تایید است، به سایت آمار دنیای کرونا مراجعه کنید.

مقدار واکسن های مورد تایید در کشورهای دنیای
تعداد کشورنوع واکسن
181آسترازنکا
124فایزر
78مدرنا
71اسپوتنیک وی
70یانسن
67سینوفارم
58کووی شیلد
47سینوواک

آیا تا به حال برایتان پیش آمده قصد سفر به کشوری را داشته باشید و واکسنی که تزریق نموده اید مورد قبول آن کشور نباشد؟ تجربیات خود را با ما در قسمت نظرات در میان بگذارید.

طاهره یلفانی

  • قبل، حین و بعد از واکسن کرونا چه باید کرد؟
  • واکسن های مورد تایید برای سفر به کشورهای مختلف
  • شرایط ورود به ارمنستان در دوران کرونا

Set your Author Custom HTML Tab Content on your Profile page

منبع: فلای تودی
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1307

به "واکسن های مورد تایید برای سفر به کشورهای مختلف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن های مورد تایید برای سفر به کشورهای مختلف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید