پیش بینی تولید 1400 تن کاهو در گلوگاه

به گزارش مجله خزرکوه، خبرگزاری خبرنگاران- مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه از پیش بینی تولید هزار و 400 تن کاهو در این شهرستان خبر داد .

پیش بینی تولید 1400 تن کاهو در گلوگاه

به گزارش خبرنگارخبرنگاراندفترمازندران درشهرستان گلوگاه: مهدی باباجانی با اشاره به کشت کاهو در 60 هکتار از اراضی زراعی شهرستان گلوگاه، گفت: پیش بینی می شود یک هزار و 400 تن کاهو در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شود.

وی با اشاره به کشت 60 هکتاری کاهو در سال گذشته، اضافه کرد: با توجه به شرایط خشکسالی 950 تن کاهو در این شهرستان تولید شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گلوگاه خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی، مدیریت مزرعه و مبارزه با بیماری و آفات در مزارع کاهو از طریق کشاورزان، پیش بینی می شود محصول با کیفیت بالا و مطلوبی برداشت شود.

باباجانی با بیان اینکه عملیات خزانه نشاء از شهریور ماه صورت می گیرد، اضافه کرد: بعد از مرحله 4-6 برگی و آماده کردن بستر کاشت انتقال نشاء به زمین اصلی انجام می شود.

این مسوول در مورد مزایای مصرف کاهو، گفت: کاهو به دلیل مصرف بالا و داشتن تنوع ویتامینی نظیر آ- ب - ث و مواد معدنی مختلف در تامین سلامت و بهداشت جامعه انسانی نقش ویژه ای دارد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 24 آذر 1400 بروزرسانی: 24 آذر 1400 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1436

به "پیش بینی تولید 1400 تن کاهو در گلوگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی تولید 1400 تن کاهو در گلوگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید