چین به ائتلاف پنج چشم هشدار داد: مراقب باشید کور نشوید!

به گزارش مجله خزرکوه، پس از آنکه ائتلاف پنج چشم از پکن خواست تا به اقدامت سرکوب گرایانه اش در هنگ کنگ خاتمه دهد، چین به کشورهای عضو این ائتلاف هشدار داد که مراقب باشند کور نشوند!

چین به ائتلاف پنج چشم هشدار داد: مراقب باشید کور نشوید!

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، به نوشته روزنامه دیلی میل، انگلیس، آمریکا، کانادا، استرالیا و نیوزیلند از چین به خاطر ساکت کردن مخالفان در هنگ کنگ که در حقیقت نقض تعهدات بین المللی این کشور است، انتقاد کردند.

وزارت امور خارجه چین امروز (پنج شنبه) در واکنش به این اظهارات هشدار داد: مهم نیست که آنها پنج چشم یا 10 چشم دارند، مادامی که جرات می نمایند به حق حاکمیت، امنیت و توسعه منافع چین لطمه بزنند، باید مراقب باشند چشم هایشان کور نشود.

به دنبال دستور پکن برای اخراج چهار قانون گذار اپوزیسیون از مجلس هنگ کنگ، ائتلاف پنج چشم در بیانیه ای مداخله جویانه به طور جدی نسبت به این موضوع ابراز نگرانی کرد.

ائتلاف پنج چشم در این بیانیه ادعا کرد: اقدامات چین نقض فاحش و آشکار تعهدات بین المللی اش تحت اطلاعیه مشترک چین-انگلیس که از نظر قانونی الزام آور است، تلقی می شوند.

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به این انتقاد از تصمیم هنگ کنگ برای اخراج قانون گذاران حامی دموکراسی دفاع کرد.

وی در کنفرانسی خبری گفت: کارمندان دولتی باید از قوانین کشورشان حمایت نمایند و به کشورشان وفادار باشند. این اساس اخلاق سیاسی در سراسر دنیا است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 آذر 1399 بروزرسانی: 30 آذر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 874

به "چین به ائتلاف پنج چشم هشدار داد: مراقب باشید کور نشوید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین به ائتلاف پنج چشم هشدار داد: مراقب باشید کور نشوید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید