چین و روسیه از شورای امنیت خواستند تحریم ها علیه کره شمالی را لغو کند

به گزارش مجله خزرکوه، چین و روسیه از شورای امنیت سازمان ملل خواستند تا تحریم ها علیه کره شمالی را لغو کند تا با این کار معیشت مردم کره شمالی بهبود یابد.

چین و روسیه از شورای امنیت خواستند تحریم ها علیه کره شمالی را لغو کند

به گزارش خبرنگاران، به نقل از ایندیپندنت، این پیش نویس قطعنامه در پی کاهش تحریم ها از طریق لغو ممنوعیت صادرات مواد غذایی و منسوجات پیونگ یانگ است. این پیش نویس قطعنامه همچنین پیشنهاد می کند که ممنوعیت بر اتباع کره شاقتصادی که در خارج از کشور کار می کنند، باید لغو شود و پروژه های همکاری راه آهن و جاده بین دو کره نیز باید از تحریم ها مستثنی شوند.

این پیش نویس قطعنامه قصد دارد تا بر اوضاع سخت اقتصادی و معیشتی مردم کره شاقتصادی در سال های اخیر اذعان، بر ضرورت احترام به نگرانی های امنیتی مشروع پیونگ یانگ تاکید و رفاه، کرامت ذاتی و حقوق مردم در کره شاقتصادی را تضمین کند.

این پیش نویس قطعنامه از بسیاری جهات منعکس کننده قطعنامه ایجاد شده از طریق چین و روسیه برای شورای امنیت در سال 2019 میلادی است. برای تصویب یک قطعنامه در شورای امنیت 9 رای لازم است. همچنین برای تصویب یک قطعنامه هیچ رای وتوی از سوی آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه یا چین نباید داده شود.

در حالی که دو دور مذاکرات رسمی در خصوص قطعنامه سال 2019 میلادی برگزار گشت، این پیشنهاد هرگز به طور رسمی به رای گذاشته نشد و علت آن نیز مخالفت آمریکا بود. دیپلمات های سازمان ملل اعلام کردند که هیچ دور نوی از مذاکرات پیرامون این پیش نویس قطعنامه نو برنامه ریزی نشده است.

هیئت آمریکا در سازمان ملل گفت: کره شاقتصادی در پیروی از تحریم ها علیه برنامه های اتمی و موشک بالستیکی اش ناکام بوده و دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا همچنان به تحریم ها متعهد است و از تمامی کشورهای عضو می خواهد تا این تحریم ها را اجرا کنند.

یکی از سخنگویان هیئت آمریکا در سازمان ملل گفت: تمرکز باید بر تضمین این مساله باشد که کره شاقتصادی به پیروی از تحریم های موجود ادامه می دهد.

این سخنگو اضافه نمود: شورای امنیت بارها تاکید کرده که در صورت تبعیت کره شاقتصادی از قطعنامه ها و تحریم ها، آماده کاهش، تعلیق یا رفع تحریم هاست با این حال کره شاقتصادی هنوز هیچ اقدامی در پیروی در خواسته های شورای امنیت پیرامون برنامه های ممنوع شده اتمی و موشک بالستیکی اش انجام نداده است.

در همین حال، یکی از سخنگویان هیئت چین در سازمان ملل ماه گذشته تاکید کرد که پیش نویس قطعنامه سال 2019 میلادی همچنان روی میز قرار گرفته است.

این پیش نویس قطعنامه نو مجددا تاکید می کند که قطعنامه های سازمان ملل قصد به وجود آوردن پیامدهای بد بشردوستانه را ندارند و به تأثیر جدی تحریم ها و پاندمی کرونا در داخل کره شاقتصادی اشاره می کند.

این پیش نویس قطعنامه نو از آمریکا و کره شاقتصادی می خواهد تا گفت وگوها با هدف ایجاد صلح پایدار در شبه جزیره کره را از سر بگیرند. این طرح همچنین از تمامی طرفین می خواهد تا انجام اقدامات بیشتر برای کاهش تنش های نظامی و خطرات رویارویی نظامی از جمله از طریق اتخاذ اعلامیه یا پیمان صلح برای پایان دادن به جنگ کره بین سال های 1950 تا 1953 میلادی را در نظر بگیرند. این جنگ با یک آتش بس پایان یافت و شبه جزیره کره را به صورت فنی در شرایط جنگی باقی گذاشته است.

این در حالی است که کره جنوبی هنوز به این پیشنهادات چین و روسیه برای لغو تحریم ها علیه کره شاقتصادی واکنشی نشان نداده است.

سازمان ملل از سال 2006 میلادی تحریم هایی را علیه کره شاقتصادی به خاطر برنامه های اتمی اش اعمال کرده است. صنایع ویژه ای که چین و روسیه در پیش نویس قطعنامه شان به آنها اشاره کرده اند پیش از اعمال تحریم ها در سال 2016 و 2017 میلادی میلیون ها دلار درآمد برای کره شاقتصادی به همراه داشتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 آذر 1400 بروزرسانی: 9 آذر 1400 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1420

به "چین و روسیه از شورای امنیت خواستند تحریم ها علیه کره شمالی را لغو کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین و روسیه از شورای امنیت خواستند تحریم ها علیه کره شمالی را لغو کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید