کانادا صدها پناهجو را به کشورهای جنگ زده بازگردانده است

به گزارش مجله خزرکوه، ظاهرا دولت اتاوا به بهانه های امنیتی، صدها پناهجو را که اغلب عراقی هستند، به موطن خود ارجاع داده است.

کانادا صدها پناهجو را به کشورهای جنگ زده بازگردانده است

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا ارزان قیمت هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دولت اتاوا صدها نفر از پناهجویانی را که در گریز از جنگ و جدال، به کانادا رفته بودند؛ به کشورهای بحران زده خود بازگردانده است.

طبق اسنادی که به رؤیت رویترز رسیده است، بیش از نیمی از افراد ارجاع داده شده؛ اهل عراق بوده اند.

تشدید فرایند ارجاع پناهجویان در حالی اتفاق می افتد که کانادا با بزرگترین موج درخواست برای سکنی گزیدن در این کشور، طی یک دهه اخیر روبرو است. به این ترتیب، دولت اتاوا با سیل پناهندگانی روبرو است که اغلب آنها از به طور غیر قانونی از مرز آمریکا وارد کانادا می شوند.

در فاصله ژانویه 2014 تا سپتامبر 2017، کانادا 249 نفر را به ظن اینکه برای شهروندان کانادایی خطرناک هستند، به موطن خود (11 کشور) بازگردانده است. از این تعداد، 134 نفر عراقی، 62 نفر اهل جمهوری دموکراتیک کنگو و 43 نفر نیز افغانستانی هستند.

لازم به ذکر است که طبق قانون، دست کانادا برای ارجاع افرادی که شهروند این کشور نیستند، باز است. با این حال، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل از کشورهای مهاجر پذیر خواسته تا حد امکان از ارجاع دادن پناهجویان بپرهیزند.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 31 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 474

به "کانادا صدها پناهجو را به کشورهای جنگ زده بازگردانده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا صدها پناهجو را به کشورهای جنگ زده بازگردانده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید