انگلیس به هنگ کنگی ها حق شهروندی می دهد

به گزارش مجله خزرکوه، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، مردم هنگ کنگ از امروز یکشنبه می توانند برای دریافت ویزا جدیدی اقدام نمایند که به آنها فرصت تبدیل شدن به یکی از شهروندان انگلیس را می دهد.

انگلیس به هنگ کنگی ها حق شهروندی می دهد

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

این اقدام انگلیس که بی شک از جانب چین مداخله جویانه تلقی خواهد شد؛ واکنشی است به قانون امنیتی که سال گذشته، دولت پکن برای هنگ کنگ وضع کرد.

صدور ویزا جدید برای هنگ کنگی ها در حالی انجام می گردد که چین پیشتر گفته بود که از امروز یکشنبه پاسپورت انگلیسی شهروندان هنگ کنگی را به رسمیت نخواهد شناخت.

انگلیس می گوید ویزا جدید بیش از 300 هزار هنگ کنگی و بستگان آنها را به این کشور جذب خواهد نمود حال آنکه چین هشدار داد از این پس به این افراد به چشم شهروند درجه دو نگاه خواهد نمود.

هنگ کنگ تا سال 1997 مستعمره بریتانیا بود و اکنون انگلیسی ها می گویند در قبال آن مسئولیتی تاریخی دارند!

پکن قانون امنیتی هنگ کنگ را در پاسخ به اعتراضات خشونت آمیز هواداران به اصطلاح دموکراسی وضع کرد. مقامات چین می گویند این قانون نه تنها به حقوق شهروند هنگ کنگی آسیبی وارد نمی کند بلکه با براندازی، تروریسم، جدایی و تبانی با نیروهای خارجی مقابله خواهد نمود که باعث رشد و شکوفایی بیشتر این منطقه خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 اسفند 1399 بروزرسانی: 12 اسفند 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1014

به "انگلیس به هنگ کنگی ها حق شهروندی می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس به هنگ کنگی ها حق شهروندی می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید