اولین هواپیمای جهان با غول پیکرترین موتور جت دوقلو پرواز کرد

به گزارش مجله خزرکوه، به گزارش خبرنگاران به نقل از سی ان بی سی، 777 ایکس نسل جدیدی از هواپیماهای پهن پیکر محسوب می شود که بوئینگ امیدوار است با رونمایی از آن خاطره تلخ سقوط دو هواپیمای 737 مکس این شرکت به علت نقص فنی به فراموشی سپرده شود.

اولین هواپیمای جهان با غول پیکرترین موتور جت دوقلو پرواز کرد

ابتدا قرار بود پرواز این هواپیما در روز پنج شنبه یا جمعه صورت بگیرد. اما شرایط بد جوی این پرواز را به تأخیر انداخت. در نهایت این هواپیما از اورت واشنگتن به هوا بلند شد و بعد از چهار ساعت پرواز در نزدیکی سیاتل به زمین نشست. قرار است برای کسب اطمینان از ایمنی این هواپیما طی سال 2020 آزمایش های دیگری بر روی هواپیمای مذکور صورت بگیرد.

بوئینگ به علت برخی مسائل فنی موتورهای GE9X تولیدی جنرال الکتریک که در 777 ایکس نصب شده، پرواز آزمایشی هواپیمای مذکور را یک سال به تأخیر انداخته بود. قطر فن موتور این هواپیما به 3.3 متر می رسد که در نوع خود بی نظیر است. این هواپیما ظرفیت حمل 426 مسافر را دارد.

طول بال های این هواپیما در مجموع به بیش از 71 متر می رسد و قابلیت تاشوی بال های یادشده موجب می شود که این طول حداکثر به میزان 6 متر کاهش یابد. این امر عبور 777 ایکس را از برخی مسیرهای فرودگاهی که دارای محدودیت هایی هستند، تسهیل می کند.

قیمت هر یک از این هواپیماها 422.2 میلیون دلار بوده و بوئینگ تا به حال سفارش خرید 344 واحد از آنها را دریافت کرده که بیشترین میزان سفارش خرید مربوط به هواپیمایی امارات است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 278

به "اولین هواپیمای جهان با غول پیکرترین موتور جت دوقلو پرواز کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین هواپیمای جهان با غول پیکرترین موتور جت دوقلو پرواز کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید