تور تایلند ارزان: بازارهای روی آب تایلند، تجربه خریدی هیجان انگیز و متفاوت!

به گزارش مجله خزرکوه، در سفر به تایلند با وجود تفریحات متنوع، جزایر شگفت انگیز و مراکز خرید گوناگون نه تنها حوصله تان سر نمی فرایند بلکه با کمبود وقت هم روبرو خواهید شد! در میان تمام تفریحات تمام نشدنی تایلند دوست دارید خریدی متفاوت و هیجان انگیز را تجربه کنید؟ پس حتماً برای رفتن به بازارهای روی آب تایلند برنامه ریزی کنید.

تور تایلند ارزان: بازارهای روی آب تایلند، تجربه خریدی هیجان انگیز و متفاوت!

با تور تایلند ارزان از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا تایلند را ببینید.

کانال های آبی در گذشته نقش مهمی را در زندگی ساکنین تایلند ایفا می کردند. تایلندی ها به وسیله این کانال ها رفت وآمد نموده و حتی کالاهای خود را به فروش می رساندند و همین باعث به وجود آمدن بازارهای روی آب در تمام نقاط تایلند شد.

با مرور زمان تایلند پیشرفت نموده و راه های ارتباط زمینی ساخته شدند و بیشتر فروشگاه ها از قایق به خشکی نقل مکان کردند؛ اما بعضی از مردم محلی همچنان سنت خود را حفظ نموده و بیشتر محصولاتشان را با قایق به فروش می رسانند. بدین ترتیب سنت معامله کالا بر روی آب همچنان پا برجا مانده و به بخش مهمی از میراث تایلند تبدیل شدند. بازارهای شناور روی آب از متفاوت ترین جاذبه های جهانگردی در هستند.

.

بازارهای روی آب تایلند

این فروشگاه های شناور در همه جای تایلند وجود دارند و محصولات محلی را به شیوه مجذوب نماینده به فروش می رسانند.

Damnoen Saduak Floating Market

بازار شناور Damnien Saduak از بزرگترین و معروف ترین بازارهای روی آب تایلند است. این بازار در منطقه رادچابوری در نزدیکی بانکوک قرار گرفته است و به راحتی می توان به آن دسترسی پیدا کرد. بازار دامنن همواره شلوغ و پر از جهانگرد است به همین علت برای تماشا آن باید از صبح خیلی زود آماده حرکت شوید. در غیر این صورت با ترافیک قایقی روبرو خواهد شد.

در این بازار رنگارنگ فروشندگان در قایق های خود نشسته و انواع محصولات محلی از میوه های مجذوب نماینده گرفته تا صنایع دستی را به فروش می رسانند. بعضی هم را همان جا آماده نموده و به جهانگردان ارائه می دهند. تماشا دادوستد جهانگردان، غذاهای لذیذ و میوه های استوایی فضا را شاد نموده و هیجانی خاص به بازار می دهد. البته به علت حجم قایق ها، ممکن است مجبور باشید زمان زیادی را در ترافیک بمانید بنابراین پیاده روی برترین روش برای صرفه جویی در زمان و لذت بردن از فضای این بازار است.

Khlong Lat Mayom Floating Market

قبل از رفتن به این بازار چیزی نخورید! بازار کلونگ لات مایوم پر است از غذاهای مجذوب نماینده و خوش طعمی که به هیچ اسم نمی توان از آن ها صرف نظر کرد. این بازار در نزدیکی بانکوک قرار گرفته است. هر چند که به بزرگی بازار دامنن نیست اما از هیجان و جنب وجوش چیزی از آن کم ندارد. در این بازار قایق ها با دو علامت تعیین شده اند قایق هایی که میوه هایی استوای دارند و قایق هایی که غذاهای گرم و سنتی را به فروش می رسانند.

علاوه بر قایق های روی آب در پیاده روی بازار هم دکه های کوچکی وجود دارند که انواع را می توان از آن ها خرید. خلوت تر بودن این بازار باعث شده تا بسیاری از جهانگردان آن را به سایر بازارهای روی آب تایلند ترجیح دهند.

Amphawa Floating Market

آمپاوا هم از بازارهای روی آب تایلند است که در نزدیکی بانکوک قرار گرفته است. این بازار برخلاف سایر بازارها عصر ها باز است. پس اگر صبح زود بیدار شدن برایتان سخت است می توانید برای عصر برنامه ریزی نموده و خرید بر روی آب را در فضایی پر از هیجان تجربه کنید.

در بازار آمپاوا در کنار قایق های فروش میوه مغازه هایی وجود دارند که لباس های تایلندی، صنایع دستی و غذاهای مجذوب نماینده را به فروش می رسانند. بدین ترتیب شما می توانید یک خرید عالی داشته و غذای خود را در حالی که از تماشای غروب آفتاب لذت می برید میل کنید.

.

Ayutthaya Floating Market

بازار روی آب آیوتایا در شهر باستانی آیوتانا قرار گرفته است. قایق های شناور روی آب در این بازار تعدادشان محدود است و عمدتاً غذاهای سنتی تایلند را ارائه می دهند. آیوتانا بیشتر شهرتش را مدیون فروشگاه های کنار آب است. این فروشگاه ها دکوری چوبی دارند و به وسیله پل های ساخته شده بر روی رودخانه قابل دسترس هستند.

از ویژگی های دیگر آیوتایا می توان به محوطه مخصوص غذا اشاره نمود. در این محوطه چندین رستوران وجود دارد که جایگاه های خود را کنار آب چیده اند و انواع غذاهای تایلندی و فست فود را سرو می نمایند.

پاتایا Floating Market

پاتایا فلاتینگ از بزرگترین بازارهای روی آب تایلند است که در جزیره بسیار زیبای پاتایا قرار گرفته است. این منطقه صرفاً به اسم یک سایت جهانگردی در پاتایا ساخته شد و تمام امکانات تفریحی و رفاهی را در خود دارد.

در بازار شناور پاتایا قایق های سیار را بر روی آب خواهید دید، می توانید هر چیزی را که احتیاج دارید از سوغاتی و لباس گرفته تا انواع دسر و شیرینی سنتی را بخرید و سوار بر قایق های تفریحی گشتی مجذوب نماینده در منطقه داشته باشید. علاوه بر این پاتایا فلاتیانگ محوطه ای مخصوص دارد که در آن هنرمندان محلی پاتایا سنت و تاریخ تایلند را همراه با اجرای نمایش و پایکوبی های محلی برای بازدیدنمایندگان بازگو می نمایند.

جهت دریافت ویزای تایلند، رزور تور تایلند و تور پوکت با همکاران واحد فروش در آژانس هواپیمایی خبرنگاران تماس بگیرید.

برترین زمان سفر به تایلند چه فصلی است؟

همه چیز درباره قیمت تور تایلند

راهنمای سفر به کشور تایلند

سفری 3 روزه به پاتایا، شهری ساحلی در تایلند

2 شب و3 روز در پوکت

افتخارات آژانس هواپیمایی خبرنگاران

چه ایرلاین هایی از تهران به کانادا پرواز دارند؟

با 10 غذای محبوب در ژاپن آشنا شوید

حمل کدام وسایل در پرواز ممنوع است؟

10 هتل لوکس ایران که باید در آنها اقامت کرد

منبع: ستاره ونک
انتشار: 23 شهریور 1400 بروزرسانی: 23 شهریور 1400 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1337

به "تور تایلند ارزان: بازارهای روی آب تایلند، تجربه خریدی هیجان انگیز و متفاوت!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور تایلند ارزان: بازارهای روی آب تایلند، تجربه خریدی هیجان انگیز و متفاوت!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید