معماری داخلی ویلا: باغ بهادران، دنیای دگر در دل نصف دنیا

به گزارش مجله خزرکوه، اصفهان یکی از قطب های گردشگری ایران محسوب می گردد، جای هیچ شکی باقی نیست که این شهر سرشار از منطقه ها دیدنی طبیعی، فرهنگی، هنری و تاریخی است.

معماری داخلی ویلا: باغ بهادران، دنیای دگر در دل نصف دنیا

جهت دریافت خدمات معماری داخلی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

یکی از زیباترین اماکن دیدنی برای سرگرمی و اجاره ویلا در شهر اصفهان، باغ بهادران است. در ادامه به معرفی منطقه ها توریستی اصفهان از جمله باغ بهادران خواهیم پرداخت.

معرفی منطقه ها توریستی اصفهان

اصفهان دارای تاریخ غنی است به همین علت شهر اصفهان دارای اماکن فرهنگی، تاریخی، طبیعی و موزه های بسیار است که برای علاقمندان به گردشگری سوژه های مناسبی برای گذراندن وقت در این شهر محسوب می شوند.

اگر به اصفهان سفر نموده اید و قصد دارید همه منطقه ها دیدنی این شهر را بازدید کنید، می توانید با اجاره منزل مبله در اصفهان محل اقامتی مناسبی در اختیار داشته باشید تا با خیال راحت برای گردش به داخل شهر و یا شهرهای اطراف اصفهان بروید.

از جمله دیدنی های اصفهان می توان به میدان نقش دنیا، مسجد جامع اصفهان، مسجد امام و عمارت عالی قاپو اشاره نمود که همگی از جمله میراث های ملی ثبت شده در یونسکو محسوب می شوند و از نظر معماری، هنر کاشی کاری و تاریخی مورد اهمیت هستند.

پل خواجو و سی وسه پل از دیگر منطقه ها دیدنی اصفهان هستند که روی رودخانه زاینده رود قرار دارند و بسیار مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی واقع می شوند.

مسجد شیخ لطف الله، کلیسای وانک، کاخ چهل ستون، چهارباغ، منطقه جلفا، منارجنبان، کاخ هشت بهشت و... از جمله دیگر منطقه ها دیدنی در اصفهان به شمار می فرایند. اما دیدنی های اصفهان تنها در داخل این شهر قرار ندارند بلکه در منطقه های خارج از شهر اصفهان نیز منطقه ها دیدنی بکر و طبیعی وجود دارند که خود می تواند از جمله جاذبه های گردشگری این منطقه محسوب گردد.

باغ بهادران، سرزمین سرسبز در دل کویر

باغ بهادران در واقع یکی از شهرهای تابع اصفهان است که در جنوب غربی استان و در جهت جاده اصفهان به شهرکرد و در 68 کیلومتری این شهر واقع شده است. این شهر کوچک در حاشیه زاینده رود قرار گرفته است. دارای آب وهوای معتدلی است و طبیعت بسیار سبز و باغ های فراوان در این منطقه از جمله جاذبه های طبیعی گردشگری اصفهان محسوب می گردد.

مکان های دیدنی باغ بهادران شامل ساحل زاینده رود، قلعه چهار برج و امام زاده ابراهیم است. این منطقه را با نام های دیگری چون باغ بادران، باغ وردان یا باغ وردون و باغ آذران نیز می شناسند.

این منطقه متشکل از چندین روستا و محله است که در هر کدام از این روستاها آثار باستانی به جا مانده از دوره های مختلف تاریخی از جمله اماکن دیدنی محسوب می شوند.

سوغات مشهور باغ بهادران

مشهورترین سوغات باغ بهادران شامل گردو و بادام و فندق و انواع آلو، آلو خشکه است. بعلاوه انواع شیرینی جات محلی که از زمان های گذشته در این منطقه فراوری می شده نیز یکی دیگر از سوغات های مشهور باغ بهادران است.

این شیرینی جات شامل پولک و نبات، انواع گز، نقل، شکر پنیر، انواع شیرینی و شربت که اینها نیز از سوغات باغ بهادران محسوب می شوند که پولک و نبات از شیرینجات پر هوادار هستند.

صنعت نجاری نیز از جمله صنایع بسیار قدیمی این منطقه است و در حال حاضر نیز شغل بعضی از مردم منطقه نجاری است و به ساخت انواع درب های چوبی قدیمی و انواع کرسی در مقدار های مختلف مشغول هستند.

جهتهای دسترسی به باغ وردان

این شهر در 40 کیلومتری شهرکرد و در 68 کیلومتری اصفهان واقع شده است. بنابراین اگر از شهرکرد به این منطقه سفر می کنید باید از بلوار امام رضا، پلیس راه فرخ شهر، جاده کلیشاد رخ، روستای حاجت آقا، خروجی روگذر باغ بهادران بروید تا به مقصد برسید.

اگر از اصفهان به باغ وردان می روید باید از اصفهان به فولادشهر بروید و جهت خود را به سمت ورودی زرین شهر ادامه دهید. باغ بهادران بعد از روستای چمگردان در این جهت قرار گرفته است.

برترین زمان مسافرت به باغ بهادران

برترین زمان برای سفر به این منطقه بهشتی بهار و تابستان است که هوا مطبوع و معتدل بوده و طبیعت بسیار سرسبز و دیدنی است. ضمن این که رودخانه نیز در پر آب ترین موقعیت خود قرار گرفته است. معمولا فصل پاییز و زمستان این منطقه سرد است اما طبیعت آن زیبایی های خاص خود را در پاییز دارا است.

اقامت در باغ بهادران

برای اقامت در این منطقه موقعیت های مختلفی پیش روی شما قرار گرفته است. شما امکان اجاره ویلا در این منطقه را دارید، با توجه به این که این منطقه یک مکان گردشگری است ویلاهای بسیاری در این منطقه ساخته شده است که با آپشن های بسیار از جمله استخر، ویو جنگلی، ویلای دوبلکس و... می توانید آنها را اجاره کنید.

اجاره ویلا باغ بهادران برای یک اقامت لذت بخش و خاطره انگیز چند روزه بسیار ارزان است. بعلاوه می توانید با اجاره سوئیت در این منطقه اقامت خوبی را در هر فصل از سال تجربه کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 29 آبان 1400 بروزرسانی: 29 آبان 1400 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1410

به "معماری داخلی ویلا: باغ بهادران، دنیای دگر در دل نصف دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معماری داخلی ویلا: باغ بهادران، دنیای دگر در دل نصف دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید